.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

باتری های سبک برای خودروهای برقی

در حال حاضر باتریهای لیتیومی مخصوصی که برای تامین انرژی محصولات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند نه تنها وزن زیادی دارند و مصرف انرژی را بالا می برند بلکه به دلیل نیاز به استفاده از فلز لیتیوم در آنها از قیمت بالایی نیز برخوردارند .  

به گزارش " ساینس دیلی"، برای رویارویی با این مشکل متخصصان انگلیسی اجسام نانویی جدیدی  طراحی کرده اند که می تواند در آینده زمینه ساز تولید گوشی‌های تلفن همراه بسیار باریک و فوق سبک و یا منجر به تولید خودروهای الکترونیکی شود که باتریهاشان بر روی سقف خودرو تعبیه می شود .


این فناوری جدید هنوز از مرحله آزمایشگاهی فراتر نرفته اما  شامل ترکیب آشکاری از فیبر و پلیمر رزین است که می توانند همانند باتری های معمولی برق را ذخیره و آزاد کنند و می توانند مزایای زیادی برای نسل آینده خودروهای الکترونیکی داشته باشند.

 


این ترکیبات کربن پلیمری وابسته به فعل و انفعالات شیمیایی نیست از این رو عمر این باتری ها کوتاه بوده و زمان شارژ آنها کوتاه تر است .


گفتنی است؛ در حال حاضر دو سوم وزن خودروهای برقی همچون Tesla Roadster که در آمریکا تولید شده به دلیل وزن سنگین باتری نصب شده بر روی این خودروهاست که با موفقیت این فناوری جدید پیش بینی می شود وزن خودروهای الکترونیکی به کمتر از یک سوم وزن کنونی کاهش یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد