.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

شبکه‌های انتقال برق کارآمدتر می‌شوند

یک فن‌آوری جدید به زودی خطوط انتقال برق را به شبکه‌های هوشمندی تبدیل می‌سازد که میزان و نوع مصرف برق را کنترل می‌کند. 

بی‌بی‌سی از آمریکا خبر می‌دهد که این شبکه دستگاه‌ها و مراکز تولید برق را قادر به برقراری ارتباط می‌کند. به این ترتیب مراکز توزیع برق می‌توانند مصرف هر دستگاه در منزل را به طور مستقیم مانیتور کنند و مصرف‌کنندگان نیز از نحوه مصرف برق دستگاه‌های منزلشان با خبر شوند.

با استفاده از این شبکه می‌توان از گسیل حدود 211 میلیون تن گاز کربن دی‌اکسید جلوگیری کرد.

شرکت سیسکو این شبکه را "سرمایه گذاری برای یک نسل" توصیف، و پیش‌بینی می‌کند که بازار مصرفی آن در یک سال 20 میلیارد دلار ارزش خواهد یافت.

دستگاه‌های برقی منازل و مراکز توزیع و کنترل برق با پروتکل شبکه اینترنت (IP) با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد.

امنیت انرژی

افزایش بی‌سایقه جرایم سایبر در چند سال گذشته نگرانی‌هایی در مورد ایمنی طرح سیسکو ایجاد کرده‌است. در ماه آوریل گزارشی از روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که هکرها به شبکه انتقال برق آمریکا نفوذ کرده‌اند. [گزارش وال‌استریت‌ژورنال از نفوذ سایبرِی به شبکه‌ برق آمریکا]

سیسکو در پاسخ به این نگرانی‌ها شبکه خود را با تولیدات شرکت‌های دیگر در زمینه پیشرفته کردن شبکه‌های انتقال برق مقایسه می‌کند.

شرکت آی‌بی‌ام به تازگی نرم‌افزاری را تولید کرده‌است که قابلیت مشابهی به دستگاه‌های برقی می‌دهد ولی با این تفاوت که مستقیماً از اینترنت برای ارسال اطلاعات بهره می‌برد.

نیل هریس؛ رئیس بخش سبز فن‌آوری اطلاعات سیسکو در اروپا در مصاحبه با بی‌بی‌سی در این‌باره می‌گوید: "شبکه ما به طور کامل ایمن نیست ولی جدا بودن آن از شبکه اینترنت ریسک نفوذ هکرها را کاهش می‌دهد."

این شبکه همچنین مراکز تولید برق را قادر به مانیتور کردن مصرف تمام منازل و اجزای شبکه‌های توزیع برق می‌کند. در حال حاضر یکی از مشکلات شبکه‌های توضیع برق این است که مسئولان آن‌ها تنها قادرند مصرف برق و سلامت شبکه را تا پست‌های برق محلی کنترل کنند و برای مثال اگر مصرف برق یک پست بسیار بالا باشد، نمی‌توان مشترک پرمصرف را از نیروگاه شناسایی کرد. و یا اگر قطعی در کابل بین پست محلی و یک خانه رخ دهد، این مشکل تنها توسط مصرف کننده قابل شناسایی است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد