.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

ساخت نیروگاه‌های برق هسته‌یی در فضا؟!

 این روسهاس نامرد یه نیروگاه ساخته شده رو زورشون میاد برا ما راه بندازن!؟!؟ 

شرکت موشکی - فضایی «انرگیا» روسیه آماده کار بر روی طرح نیروگاه برق اتمی جهت تامین برق در پایگاه‌های مستقر در سیارات دیگر است.  

ایسنا: ویتالی لاپوتا، مدیر این شرکت که در مراسم یادبود «سرگی کارالوف» پدر موشکی روسیه در دانشگاه فنی «باومن» مسکو سخن می‌گفت، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: این طرح می‌تواند تا سال 2029 به اجرا در آید.

 

وی گفت: طول عمر منبع سوختی این نیروگاه هسته‌یی که از 150 تا 500 کیلو وات قدرت خواهد داشت و برای حفاظت از تشعشعات آن از خاکریزهای شنی استفاده خواهد شد، از 10 تا 15 سال تخمین زده می شود.

 

به اعتقاد طراحان از نیروگاه هسته‌یی می توان در کره ماه و یا مریخ استفاده کرد.

خانه دانمارکی برق تولید می‌کند!

فارس: شبکه یورونیوز اعلام کرد؛ این خانه به 50 متر مربع صفحه خورشیدی و یک پمپ دمایی مجهز است.


ریکه لیدهولدت طراح این خانه می‌گوید ما طی هشت ماه سال پیش از میزان مصرف انرژی تولید می‌کند و طی چهار ماه دیگر از این انرژی به دست آمده استفاده می‌کنیم در حقیقت ما برق مازاد خود را به شرکت‌های برق می‌دهیم و سپس در چهار ماه سال این میزان برق را باز پس می‌گیریم شبکه برق مثل بانک برق برای ما می‌ماند.


این خانه بیش از 60 کیلووات در ساعت در متر مربع در سال برق تولید می‌‌کند.


ساکنان خانه می‌توانند هر روز میزان برق مصرفی و تولیدی خود را مرور کنند و نحوه مصرف را مدیریت کنند.


پنجره‌ها و پردها برای کنترل دمای داخلی خانه خود به خود باز و بسته می‌شوند شوفاژ و سیستم تهویه مطبوع در 11ناحیه جاسازی شده است.


نور پردازی در این خانه از چهار جهت امکان پذیر است.هفت خانه دیگر مشابه در سراسر اروپا در حال ساخت است فعلاً هزینه ساخت چنین خانه‌هایی بسیار سنگین است.

تأمین برق اروپا با توربینهای بادی دریایی

انجمن انرژی باد اروپا در گزارشی نشان داد که توربینهای بادی ساخته شده در دریاهای آزاد می توانند 13 تا 17 درصد از برق لازم اروپا را در سال 2030 تامین کنند.  

انجمن انرژی باد اروپا (Ewea) در این گزارش تائید کرد که در حال حاضر توربینهای بادی که در دریاهای آزاد نصب شده اند تنها 2/0 از تقاضای برق اروپا را تامین می کنند.

 

این انجمن که نتایج گزارش خود را در کنفرانس انرژی باد در استکهلم سوئد ارائه کرد اظهار داشت: "انرژی باد دریاها برای آینده اروپا حیاتی است. در حال حاضر پیشنهاداتی برای ساخت این نوع از توربینها در اروپا مطرح شده است که توان 100 گیاوات انرژی را دارند."

ادامه مطلب ...