.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تأمین برق اروپا با توربینهای بادی دریایی

انجمن انرژی باد اروپا در گزارشی نشان داد که توربینهای بادی ساخته شده در دریاهای آزاد می توانند 13 تا 17 درصد از برق لازم اروپا را در سال 2030 تامین کنند.  

انجمن انرژی باد اروپا (Ewea) در این گزارش تائید کرد که در حال حاضر توربینهای بادی که در دریاهای آزاد نصب شده اند تنها 2/0 از تقاضای برق اروپا را تامین می کنند.

 

این انجمن که نتایج گزارش خود را در کنفرانس انرژی باد در استکهلم سوئد ارائه کرد اظهار داشت: "انرژی باد دریاها برای آینده اروپا حیاتی است. در حال حاضر پیشنهاداتی برای ساخت این نوع از توربینها در اروپا مطرح شده است که توان 100 گیاوات انرژی را دارند."

در صورتی که این پروژه ها اجرا شوند می توانند 10 درصد از برق اتحادیه اروپا را تامین کنند و موجب کاهش سالانه 200 میلیون تن انتشار دی اکسید کربن شوند.

 

مهمترین هدف Ewea افزایش توانایی رشد انرژی باد دریاهای آزاد تا سال 2020 به میزان 40 گیگاوات و تا سال 2030 به میزان 150 گیگاوات است.

 

در سال 2009 این توان تنها 9/1 گیگاوات نشان داده شده است.

 

براساس گزارش آنسا، به گفته کارشناسان این سازمان در مدت 12 سال آینده رشد متوسط سالانه بازار انرژیهای باد باید به 28 درصد برسد.

 

بازار توربینهای بادی زمینی در اتحادیه اروپا در دوره 12 ساله بین سالهای 1992 تا 2004 به طور متوسط  32 درصد رشد داشته است. این نشان می دهد که این نتایج می تواند در مورد توربینهای بادی دریایی نیز به دست آید.

 

کمیسیون اروپا مجموع تقاضای برق اتحادیه اروپا را در سال 2030 بین چهار هزار و 279 تا 4 هزار و 408 تراوات بر ساعت ارزیابی کرده است.

 

برای تامین این انرژی، کمیسیون اروپا به هشت منطقه دریایی هر یک به مساحت 10 هزار کیلومتر مربع نیاز دارد. این مساحت برابر با دو درصد از دریاهای اروپا بدون در نظر گرفتن اقیانوس اطلس است.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد