.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

بزرگترین توربین بادی جهان

شرکت بزرگ وستاز که در زمینه ی تحقیقات و ساخت توربین های بادی و همچنین استفاده از انرژی باد فعالیت می کند، از طرح آخر خود یعنی بزرگترین توربین بادی دور از ساحل پرده برداری کرد. این توربین بادی که قطر روتور آن 164 متر است، ظرفیت طول برق آن 7 مگاوات است. وستاز V164 که طول هر کدام از پره های آن 80متر است.

راسخون: شرکت بزرگ وستاز که در زمینه ی تحقیقات و ساخت توربین های بادی و همچنین استفاده از انرژی باد فعالیت می کند، از طرح آخر خود یعنی بزرگترین توربین بادی دور از ساحل پرده برداری کرد. این توربین بادی که قطر روتور آن 164 متر است، ظرفیت تولید برق آن 7 مگاوات است. "وستاز V164 "که طول هر کدام از پره های آن 80متر است.

به گزارش سرویس علم و فناوری راسخون، توربین های بادی معمولی، اکثراً گیربکس دارند که چرخش آرام پره های توربین را بر چرخش مربع که برای یک ژنراتور الکتریکی مناسب تر است تبدیل می کند و این در حالی است که توربینی با این ابعاد با یک حس گر باد و یک موتور ( servo motor) جفت شده است، کار می کنند.
 

جالب است بدانید شرکت وستاز برای انجام این پروژه از دو تیم تحقیق و توسعه ی جدا استفاده می کند. V164 در واقع طراحی شده برای بادهای زیادی که در سطح دریای شمال می وزند .
 

ساخت اولین مدل این توربین 7 مگاواتی بیش بینی می شود اواخر سال 2012 تمام شده و در صورتی که استقبال زیادی در بازار جهانی از آن شود، تولید انبوه آن در سال  2015 شروع شود.
 

طبق گفته ی شرکت وستاز انرژی و هزینه ی ساخت این توربین، ظرف مدت 10ماه برگردانده می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد