.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

چند اختراع

کوچکترین ژنراتور جهان:

دانشمندان بخش انرژی موسسه دارپا برای اولین بار در جهان، ژنراتوری در مقیاس نانو طراحی کرده‌اند که توانایی ارسال اطلاعات به صورت بیسیم را دارد.....







قابلمه ای که برق تولید می کند:

ژاپنی‌ها قابلمه‌ای طراحی کرده‌اند که گرمای حاصل آب جوشان داخل قابلمه را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند....








تی‌شرت شارژر:

محققان فناوری شرکت بزرگ ارتباطات «اورنج» از پیش‌ساخت جدید یک تی‌شرت شارژر تلفن‌همراه رونمایی کرد.

کاربران این نمونه تنها باید در زمان نیاز، گوشی خود را به این لباس وصل کنند....







ادامه همه خبرها در ادامه مطالب....

کوچکترین ژنراتور جهان:

دانشمندان بخش انرژی موسسه دارپا برای اولین بار در جهان، ژنراتوری در مقیاس نانو طراحی کرده‌اند که توانایی ارسال اطلاعات به صورت بیسیم را دارد

دانشمندان بخش انرژی موسسه دارپا (DARPA)، برای اولین بار در جهان ژنراتوری در مقیاس نانو ساخته‌اند که علاوه بر این که انرژی خود را از طریق لرزش تامین می‌کند، توانایی آن را دارد که اطلاعات را به صورت بیسیم تا مسافت‌های طولانی ارسال کند.


این ژنراتور کوچک از هر لرزشی که در محیط اطرافش وجود داشته باشد، از بازدم تنفس انسان گرفته تا لرزش راه رفتن و یا لرزش گذشتن خودرو از روی پل، استفاده می‌کند تا انرژی الکتریسیته خود را تامین کند.

نکته جالب دیگری که در مورد این ژنراتور کوچک وجود دارد این است که انرژی الکتریسته‌ای را که تامین می‌کند بعد از ذخیره در یک خازن، برای ارسال اطلاعات به صورت بیسیم تا مسافت حدود 10 متر استفاده می‌کند.

به عقیده کارشناسان، فناوری جدید دارپا می‌تواند تحول عظیمی در سامانه‌های مراقبتی و نظارتی از صنایع هوایی گرفته تا علوم پزشکی ایجاد کند.


قابلمه ای که برق تولید می کند:

ژاپنی‌ها قابلمه‌ای طراحی کرده‌اند که گرمای حاصل آب جوشان داخل قابلمه را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند.


ژاپنی‌ها قابلمه‌ای طراحی کرده‌اند که گرمای آب به جوش آمده را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند به این ترتیب با داشتن این قابلمه می‌توان علاوه بر پختن غذا تلفن همراه را هم شارژ کرد.

بر اساس گزارش پاپ سای، در قسمت انتهای این قابلمه تعدادی نوار باریک ترموالکتریک (Thermoelectric) وجود دارد که انرژی گرما و آب جوشان داخل قابلمه را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند.

طراحان این قابلمه می‌گویند؛ ایده اصلی این روش را از ویدیوهایی که از افراد بی‌خانمان بعد از زلزله ویرانگر ژاپن منتشر شده بود، الهام گرفته‌اند.


تی‌شرت شارژر:

محققان فناوری شرکت بزرگ ارتباطات «اورنج» از پیش‌ساخت جدید یک تی‌شرت شارژر تلفن‌همراه رونمایی کرد.

کاربران این نمونه تنها باید در زمان نیاز، گوشی خود را به این لباس وصل کنند.

این پوشاک آینده که «روح 71 (Spirit of 71)» نام دارد، به سادگی با استفاده از یک فناوری واکنش به صدا کار می‌کند. هرچه صدای موسیقی بلندتر باشد، شارژ تلفن سریعتر انجام می‌شود.

 

فناوری موجود در این تی‌شرت از یک غشای پیزوالکتریک به اندازه یک صفحه A4 برای جذب فشار امواج صوتی استفاده می‌کند.

 

این ابزار سپس این امواج را به بار الکتریکی تبدیل می‌کند که در پی آن از طریق باتری به سرپوشی که به بیشتر گوشی‌های همراه می‌خورد،‌ منتقل می‌شود.

 

شرکت اورنج قرار است این نمونه را در جشنواره هنرهای اجرایی معاصر گلاستونبری مورد آزمایش قرار دهد تا بررسی کند که کدام حرکت به شارژ بهتر منجر می‌شود.

 

جشنواره گلاستونبری بزرگترین جشنواره بدون سقف و هوای آزاد هنرهای اجرایی جهان بوده که به صورت سالانه در انگلستان برپا می‌شود.

 

به گفته تونی اندرو، یکی از تولیدکنندگان این فناوری، ارتعاشات صوت و بخصوص فرکانسهای بم باعث ایجاد لرزش کافی برای تولید برق از موادی مانند غشای پیزوالکتریک می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد