.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

قلمی با جوهر نقره برای ترسیم مدارهای الکترونیکی

اگر شما هم علاقمند به طراحی مدارات الکترونیکی باشید می دانید که برای چاپ یک مدار ساده بر روی فیبر مدار چاپی به روش سنتی چه سختی هایی را باید بکشید. محققین دانشگاه lllinois آمریکا نوعی قلم طراحی کرده اند که با داشتن جوهر رسانای نقره می تواند مدارات الکترونیکی را بر روی سطوحی مانند کاغذ، چوب و حتی سطوح منعطف طراحی کند.

 

در حال حاضر نمونه هایی از این قلم در بازار وجود دارد که تنها بر روی فیبر مدارات چاپی قادر به ایجاد مسیر های رسانا هستند. اما مهمترین ویژگی این قلم آن است که می تواند بر روی کلیه سطوح با استفاده از جوهر رسانای نقره مسیر رسانای مدارات را ایجاد کند.تنها کافی است که این قلم را همانند یک خودکار معمولی در دست بگیرید و طرح مدار خود را بر روی هر سطحی که دوست دارید بکشید.

 

به گفته سر پرست تیم، ایده اصلی که پشت طراحی این قلم بوده، طراحی و ساخت پرینتر هایی است که با جوهر رسانا بتوانند مدارات را بر روی سطوح چاپ کند.

 

در یک تست از این محصول که در تصویر مشاهده می کنید پس از طراحی مدارات با اتصال کل مدار به تغذیه برق توانستند چند لامپ ال ای دی را که مدار الکترونیکی آن با این قلم کشیده شده بود روشن کنند.

 

طرح این قلم در دست بررسی و توسعه این تیم قرار دارد تا کم کم تبدیل به پرینتری شود که می تواند با استفاده از جوهری رسانا مسیر ها را بر روی سطوح به صورت اتوماتیک چاپ کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد