.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

روشنایی میلیون‌ها خانه در فیلیپین با بطری آب!

دانشجویان در دانشگاه فنی ماساچوست در ابداعی جالب دست به ساخت یک لامپ بطری خورشیدی زده‌اند که می‌تواند روشنی‌بخش میلیونها خانه فاقد برق باشد.

این فناوری همان طور که از اسم آن بر می‌آید، از بطری یک لیتری آب تصفیه‌شده و مقداری سفیدکننده بوجود آمده و اکنون در میان خانه‌های فیلیپینی توزیع شده است.

 

هدف بنیاد سازنده این بطری روشنایی، استفاده از منابع جایگزین نور خورشید برای روشنایی بخشیدن به یک میلیون خانه این کشور تا سال 2012 است.

برای درخشیدن این بطری، سوراخهایی در سقف فلزی خانه بوجود آمده و در هر کدام یک بطری بطوری که نیمی از آن از سقف دیده شود، بسته و محکم می‌شود.

 

آب تمیز باعث انتشار نور از طریق انعکاس در جهات مختلف شده و می‌تواند درخششی برابر با یک لامپ برق 55 وات را ارائه دهد. ماده سفیدکننده نیز از رشد کپک در آن جلوگیری کرده و از این رو این لامپ‌ها تا پنج سال از دوام برخوردارند.

 

اگرچه این لامپهای خورشیدی تنها در روز کاربری دارند، اما نیاز بسیاری از مردم مانیل، فیلیپین و دیگر شهرها را که خانه‌ها در آنها با فاصله نزدیک از یکدیگر قرار داشته و نور خورشید از پنجره‌ها داخل نشده و در طول روز تاریک هستند، برآورده می‌کند.

 

از مزیت‌های لامپ‌های بطری خورشیدی می‌توان به امنیت و پایداری آنها در مقایسه با شمع یا اتصالات معیوب برقی اشاره کرد.

ساخت و نصب این لامپها نیز کم‌هزینه بوده و هزینه اجرایی در زمان کاربری ندارد.

منبع:کنجکاو

نظرات 1 + ارسال نظر
faz20 چهارشنبه 20 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://faz20.vcp.ir

باسلام من به شما پیشنهاد تبادل لینک با سایت faz20.vcp.ir را می دهم در صورت تمایل به سایت مراجعه نموده و در قسمت نظرات اعلام کنید. باتشکر مدیریت faz20

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد