.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

22گیگاوات انرژی خورشیدی در آلمان

 آلمان رکورد تازه ای را در تولید الکتریسیته با استفاده از انرژی خورشید ثبت کرده است، به طوری که 22 گیگاوات انرژی نیروگاه خورشیدی خود تولید کرده است.

آلمان که درنظر دارد تا سال 2022 عاری از انرژی هسته ای شود، اخیرا با توسعه نیروگاه های خورشیدی خود انرژی 22 گیگاواتی از خورشید گرفته که معادل خروجی 20 نیروگاه هسته ای است.

نوربرت آلنوش مدیر موسسه صنعت انرژی تجدید شدنی در مونستر، شمال آلمان اظهار داشت که این انرژی 50 درصد سهم انرژی ملی را تشکیل می دهد.

وی افزود: تاکنون هیچ کشوری در این ابعاد الکتریسیته فتوولتائیک تولید نکرده است.

سال گذشته پس از فاجعه فوکوشیما آلمان تصمیم گرفت به کشوری فاقد انرژی هسته ای تبدیل شود، اعتراضات علیه انرژی هسته ای درست پس از این فاجعه شکل گرفتن و پس از بررسی ها دولت مرکل تصمیم گرفت که آلمان 8 راکتور از 17 راکتور هسته ای خود را بلافاصله تعطیل کند.

این درحالی است آلنوش تأکید کرد که این دستاور نشان می دهد آلمان می توان سهم بیشتری از نیاز خود به نیروی برق را با انرژی خورشید تأمین کند.

دولت این کشور در بازسازی زیرساختهای انرژی این کشور سرمایه گذاری های قابل توجهی کرده و تلاش کرده که از این سرمایه گذاریها انرژی هسته ای را حذف کند، چرا که واحدهای تولید انرژی آلمان از سایر کشورهای جهان بسیار بیشتر است.

براساس یک گزارش از وزارت محیط زیست این کشور درحال حاضر مالیات دهندگان سالانه حدود 5 میلیارد دلار برای انرژی خورشیدی پرداخت می کنند. مرکل تاکنون تلاش کرده است که این قیمتها را کاهش دهد اما این تلاش با مخالفت پارلمان این کشور رو به رو شده است. 

 

آیا ایران با این همه وسعت و زمین های گرم و خشک و آفتابی نمیتونه چند برابر این از  انرژی خورشیدی استفاده کنه؟ 

 

منبع: سایت کنجکاو

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:07 ق.ظ http://electricaleng.blogsky.com/

با سلام لطفا اگه مایل به تبادل لینک هستید به وبلاگ بنده سر بزنید و خبر دهید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد