.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

پنجره ها انرژی برق تولید می‌کنند

محققان دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا سلول خورشیدی شفافی تولید کرده اند که موجب می شوند شیشه های خانه ها و سایر ساختمانها از قابلیت تولید الکتریسیته برخوردار شوند و در عین حال کارکرد خود را به عنوان پنجره حفظ کند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا یک نوع سلول خورشیدی پلیمری را ارائه کرده که می تواند انرژی را که عمدتا نور مادون قرمز بوده جذب کند، این سلولها در چشم انسان حدود 70 درصد شفاف هستند و از پلاستیک فتواکتیو که نور مادون قرمز را به جریان الکتریکی تبدیل می کند، ساخته اند.

یانگ یانگ استاد علوم مواد و مهندسی دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا و رئیس مرکز انرژی تجدید پذیر نانو در موسسه نانوسیستم کالیفرنیا به عنوان رئیس این تحقیقات گفت: این نتایج احتمال بالقوه را برای تولید سلولهای خورشیدی پلیمری کاملا شفاف به عنوان مولفه ای از دستگاه های الکترونیک قابل حمل، شیشه های هوشمند و وسائل فتوولتائیک داخلی ساختمان افزایش می دهد.

یانگ افزود: در سراسر جهان توجه به تولید سلولهای خورشیدی پلیمری همواره بالا بوده است. این سلولهای خورشیدی از مواد شبیه پلاستیک ساخته شده، سبک و قابل انعطاف هستند و می توانند در حجم بالا و قیمت کم تولید شوند.

سلولهای خورشیدی پلیمری به علت مزایای آنها در مقایسه با سایر فناوری سلولهای خورشیدی توجه بسیاری را به سمت خود معطوف کرده اند. دانشمندان برای پیشرفتهای خاص خود در تجهیزات پیشرفته کاربردی به سرمایه گذاری در این عرصه ابراز علاقه کرده اند.

پیش از این تلاشهای بسیاری برای از بین بردن ویژگی مرئی یا دست کم ارائه ویژگی نیمه مرئی به سلولهای خورشیدی پلیمری صورت گرفته بود. البته این تلاشها در نهایت به سلولهایی با خاصیت اندک شفاف منتهی شدند.

یک تیم از موسسه سیستمهای نانو کالیفرنیا در دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا، دانشکده مهندسی و علوم کاربردی و همچنین شیمی و زیست شیمی، به ارائه سلولهای خورشیدی شفاف و دارای کارکرد بالا پرداخته اند که این سلول ها با ادغام پلیمر حساس نورمادون قرمز نزدیک و نانوسیمهای نقره به عنوان الکترود شفاف، ساخته شده اند.

پل اس. وایس مدیر موسسه نانوسیستمهای کالیفرنیا اظهار داشت: ما از این نوآوری و اختراع بسیار مسرور هستیم چرا که از این پس می توان از این سلولهای خورشیدی در پیشرفتهای اخیر خود در زمینه شیشه های رسانای شفاف استفاده کنیم.

این تحقیق در مجله ACS Nano منتشر شده است.

منبع:کنجکاو

نظرات 3 + ارسال نظر
سجاد چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ب.ظ http://bargh-elk.blogfa.com

سلام آقا حامد ممنونم شما هم لینک شدید
من تازه خودم دارم با avr کار میکنم و برنامه های ساده را مینویسم واقعا کار با avr لذت بخش است
من برنامه نویسی plc هم کردم اونم خیلی لذت داره
موفق باشی
bargh-elk.blogfa.com

امیر پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ http://tesla-workgroup.blogfa.com/

مهندس عزیز سلام.
در مورد تبادل بنر که خدمتتون عرض کرده بودم خبر میدم مزاحم میشم.طی تصمیم گیری که شد متاسفانه با بنر افقی شما کنار نیومدن ولی اگه دوست داشته باشید بنر عمودی شما رو میتونیم بزاریم.
بازم شرمندم.
متشکرم.

امیر جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ب.ظ http://tesla-workgroup.blogfa.com/

دوست عزیز سلام.لازم دیدم قبل از گفتن اصل مطلب چندتا نکته رو یادآوری کنم.
اول اینکه نه ما از شما طلبی داریم و نه شما از ما.حیفه واسه چیزایی به این بی ارزشی این دوستیها خراب بشه.دوم هر دو طرف به همکاری هم نیازمندیم.و نکته مهم حرفم اینه که اونقدر فهم و درک و شعورمون بالا هست که اگه از شما بنر عمودی بخوایم خودمون هم بنر عمودی بدیم.فکر کنم واسه شما سوءتفاهم پیش اومده بود.باید بگم اهل این به اصطلاح زرنگ بازیها نیستیم که از شما بنر عمودی بخوایم و خودمون افقیشو بدیم.
لازم دونستم اینارو بگم چون پاسخ ارسالی شما به نظرم کمی تند و نامناسب اومد.امیدوارم من اشتباه فهمیده باشم که حتما همینطوره.
به هرحال بنر شما در باکس بنرهای بلاگمون ثبت شده.اینم کد بنر عمودی ما:
<a href="http://www.tesla-workgroup.blogfa.com/cat-1.aspx" target="_blank"><embed src="http://tesla-workgroup.persiangig.com/other/advertisement2.gif" width="120" height="240"></a>

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد