.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تلویزیون‌هایی که با پلک زدن کنترل می‌شوند!

محققان شرکت چینی Haier از نسل جدید تلویزیون های فاقد دستگاه کنترل از راه دور رونمایی کرده‌اند که با هر پلک زدن فرد، کانال را عوض می‌کند.

نسل جدید تلویزیون‌های فاقد کنترل از راه دور مجهز به دستگاهی هستند که مقابل تلویزیون قرار گرفته و مسیر حرکات چشم بیننده را ردیابی کرده و می تواند با هر بار پلک زدن، تلویزیون را روشن و خاموش ، کانال را تعویض یا صدا را کم و زیاد کند.

فناوری بکار رفته در این تلویزیون مشابه حسگرهای حرکتی کینکت است و پلک زدن طبیعی فرد هیچ اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی کند.

دستگاه مجهز به حسگر ردیاب حرکات چشم برای نخستین استفاده نیاز به کالیبره شدن با چشم کاربر را دارد؛ در این حالت با قرار گرفتن فرد مقابل دستگاه و چرخاندن چشم بر روی صفحه نمایش تلویزیون، تلویزیون بصورت اختصاصی با حرکت چشم کاربر منطبق می شود.

با پلک زدن طولانی حسگرهای دستگاه فعال می شوند و نشانگری بر روی صفحه نمایش نقش می بندد؛ با نگاه کردن بر روی نشانگر بالا و پایین، صدا کم و زیاد می شود و با نگاه کردن به علامت مثبت و منفی امکان تغییر کانال فراهم می‌شود.

این تلویزیون در کنفرانسی فناوری IFA در برلین رونمایی و معرفی شد، اما برای عرضه بصورت تجاری به تحقیقات تکمیلی و توسعه فناوری نیاز دارد.

منبع:کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد