.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

شیوه ای ایمن برای شارژ بی سیم خودروهای برقی

محققان کانادایی فناوری ایمن و اثربخشی را برای شارژ بی سیم خودروهای برقی با استفاده از دنده مغناطیسی کنترل از راه دور ارائه کردند.

"لورن واتهد" استاد فیزیک دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت همیشه دانشمندان در تلاش برای ارائه شیوه ای برای شارژ بی سیم  وسایل برقی مختلف از تلفن همراه گرفته تا خودروهای برقی بوده اند.

وی افزود: اما نگرانی عمده برای شارژ بیسیم خودروها نخست برق زیاد و دوم میدانهای الکترومغناطیسی فرکانس بالا و همچنین تاثیرات ناشناخته و احتمالی آن برای سلامت انسانها است.

واتهد و همکارانش سیستمی ابداع کرده اند که در فرکانسی 100 برابر کمتر کار می کند و میزان قرار گرفتن در معرض میدانهای الکتریکی نیز ناچیز است.

این سیستم از دنده مغناطیسی کنترل از راه دور استفاده می کند در این سیستم یک دنده پایه چرخان آهن ربایی وجود دارد که توسط شبکه برق منطقه کار می کند و یک دنده دیگر نیز درون خودرو قرار دارد.

در این شیوه استفاده از امواج رادیویی حذف می شود.

دنده پایه از راه دور، دنده درون خودرو را فعال می کند تا برق برای شارژ باتری تولید شود.

در حال حاضر چهار ایستگاه شارژ بی سیم در این دانشگاه  راه اندازی شده و خودروهای سرویس ایاب و ذهاب دانشگاه با این فناوری جدید شارژ می شوند.

آزمایش ها نشان می دهد این سیستم 90 درصد کاراتر از شارژ کابلی است. شارژ کامل با این سیستم چهار ساعت طور می کشد و خودرو می تواند هشت ساعت با این شارژ حرکت کند.

دیوید وود سان یکی از مسئولان این دانشگاه گفت: از زمانی که آزمایش این سیستم را آغاز کرده ایم بازخورد مثبتی از رانندگان مثبت دریافت کرده ایم. همه کاری که راننده باید انجام دهد این است که خودرو را پارک کند و سپس شارژ خودرو به صورت خودکار آغاز می شود.

منبع:سایت کنجکاو

نظرات 2 + ارسال نظر
... جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ http://www.iranmicro.ir/forum/showthread.php?p=55718#post55718

این لینک هم می تونه واسه آموزش خیلی مفید باشه

http://www.iranmicro.ir/forum/showthread.php?p=55718#post55718

مکا شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ق.ظ http://www.meka.ir

عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد