.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌‌ی انرژی توسط لامپ فایرفلای با عمر ۴۰ سال

تصور کنید که مجبور نباشید لامپ‌های خانه‌ی خود را تا ۴۰ سال عوض کنید و همچنین هزینه‌های انرژی خود را تا میزان ۹۰ درصد کاهش دهید! حالا تصور کنید که در صورت نیاز به تعویض لامپ، به جای جایگزین کردن کامل آن فقط چند لامپ LED را از درون محفظه‌ی لامپ تعویض کنید، یعنی حتی محفظه‌ی لامپ هم نیاز به بازیافت ندارد. با چراغ‌های LED فایرفلای، این رویای شما تحقق می‌یابد.

the 40 year lightbulb firefly led lights cut energy costs 90 ecogeek 00 440x292 کاهش 90 درصدی هزینه‌‌ی انرژی توسط لامپ فایرفلای با طول عمر 40 سال

Firefly LED در آستین (Austin) تگزاس سری کاملی از «لامپ‌های LED هوشمند» را توسعه داده است که می‌توانند جایگزین لامپ‌های معمولی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری شوند (به هیچ تجهیزات اضافی نیازی نیست). این لامپ‌ها دارای یک هیت‌سینک بزرگ خارجی هستند که گرما را از لامپ دور می‌کند و دمای لامپ را تا میزان ۳۲% کاهش می‌دهد و این موضوع، در افزایش طول عمر لامپ تأثیر بسزایی دارد. در کنار هیت‌سینک مذکور، درایوری که این کمپانی اختراع کرده در افزایش کارایی و عملکرد لامپ بسیار موثر واقع شده است.

از برگه‌ی اطلاعات این لامپ، به نظر می‌رسد که اگر قیمت لامپ‌های LED فایرفلای حدود ۳۵ دلار باشد (مدل استارفلای PAR20)، خرید آن‌ها اصلاً به صرفه نیست ولی اگر نمودارها و اطلاعاتی که در اختیار قرارمان داده‌اند صحیح باشند، با کاهش هزینه‌ی انرژی مصرفی، هزینه‌ی خرج شده برای خرید به طور کامل پس از چند ماه باز می‌گردد (با توجه به هزینه‌های انرژی در آمریکا).

چقدر خوب می‌شد اگر شرکت Firefly و LIFX با یکدیگر همکاری می‌کردن و چراغ‌های LED با طول عمر ۴۰ سال و قابل کنترل از طریق وای‌فای می‌ساختند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد