.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تولید برق از طریق انرژی جریان آب در اعماق اقیانوس

راه‌هایی برای بهره‌برداری از انرژی آب‌های آزاد وجود دارد. انرژی امواج دریا و انرژی جزر و مد از جمله این راه‌ها می‌باشند. یک نوع جدید از ژنراتورهای تولید برق اقیانوسی می‌تواند انرژی جریان‌های اعماق آب را به طور ایستا و قابل اطمینان به دام بیندازند و گروهی از کمپانی‌ها اکنون با همکاری یکدیگر قصد دارند اولین سیستم ۱ مگاواتی را در کف آب‌های اقیانوس به کار بیندازند. کمپانی‌ها در حال جمع‌آوری سرمایه برای این پروژه هستند و می‌گویند که در حال بررسی بودجه‌ی R&D از نیروی دریایی آمریکا و وزارت انرژی می‌باشند.

harvest deep ocean current energy 00 یک ایده‌ی انرژی سبز جدید: به دام انداختن انرژی جریان آب در اعماق اقیانوس‌ها



ارتباط شبکه و نرم افزار سیستم توسط شرکت Eaton انجام گرفته است. Eaton  یک کمپانی مدیریت انرژی با تجربه‌ی لینک کردن انرژی‌های تجدیدپذیر همچون انرژی‌های خورشیدی و انرژی‌های بادی با شبکه‌ی برق می‌باشد. توربین یک مگاواتی را شرکت Triton فراهم خواهد کرد. Triton یک کمپانی فلوریدایی است که در درجه‌ی اول، تجهیزاتی را برای اعماق زیاد اقیانوس‌ها می‌سازد.

جریان‌ها در اعماق اقیانوس‌ها توسط اختلاف بین دما و شوری آب بین قاره‌ها صورت می‌گیرد که قرآن، کتاب آسمانی ما، پیش از هر کس دیگری اشاراتی به آن کرده است. این جریان‌ها با سرعت ثابتی حدود ۵٫۵ تا ۹ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.

این کنسرسیوم هنوز مکان دقیقی را برای نمونه‌ی اولیه در نظر نگرفته است ولی نزدیک سواحل فلوریدا، گزینه‌ی خوبی برای این توربین می‌باشد. در آنجا، حتی در اعماق ۳۰ تا ۱۵۰ متر، جریان‌های نیرومندی از آب یافت می‌شود.

با وجود اینکه صنعت انرژی اقیانوس در خردی به سر می‌برد، تحقیقات زیادی در سال‌های اخیر پیرامون تکنولوژی توربین‌ها انجام گرفته است. در ماه سپتامبر در آمریکا، اولین ایستگاه انرژی جزر و مد شروع به تولید برق و انتقال آن به شبکه کرده است و یک پروژه‌ی امواج دریا نیز تا بهار ۲۰۱۳ به تعویق افتاده است. در خارج از آمریکا نیز شرکت‌هایی همچون Pelamis Wave Power و OpenHydro ، در مقیاس تجاری در حال کار بر روی ایستگاه‌های انرژی امواج و جزر و مد آب می‌باشند.

منبع:ecogeek

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد