.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

قرار دادن یک توربین بادی در مکانی برای برخورداری از وزش مناسب باد، یعنی قرار دادن آن‌ روی یک برجک با ارتفاع مطلوب! با وجود گواهی‌های زیست محیطی توربین‌های بادی، این برجک‌های اصولاً از جنس فولاد می‌باشند که نه تنها گران‌قیمت می‌باشند بلکه تولید آن‌ها نیازمند صرف انرژی بسیار زیادی است. در جهت سبز‌تر کردن توربین‌های بادی، یک کمپانی آلمانی به نام TimberTower، اقدام به ساخت یک برجک توربین چوبی ۱٫۵ مگاواتی در هانوفر آلمان کرده است.


TIMBER TOWER ALL NEW WIND TURBIN ECOGEEK 01 330x440 آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

در این طرح جدید برجک چوبی توربین بادی که به شکل یک هشت ضلعی است، برای ساخت برجک از پانل‌های چوبی لایه‌ای استفاده شده است. چوب بکار رفته در این برجک چوبی توربین بادی به منظور مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی توسط لایه‌ای از پلاستیک مقاوم در اندازه‌های ۱۲ متر پوشش داده می‌شود که این قطعات پلاستیکی از مکان‌های دیگر تهیه می‌شوند ولی قطعات چوبی اصلی برجک توربین بادی در مکان نصب آماده می‌گردند. نمونه‌ی اولیه‌ی این برجک دارای ارتفاع ۱۰۰ متر است که با یک سیستم نردبان و حمل کننده یک‌پارچه سازی شده است که یک توربین بادی Vensys 77 بر روی آن نصب گردیده است. این توربین بادی دارای  قطر روتور ۷۷ متر، وزنی حدود ۹۱ تن و توان خروجی ۱۵۰۰ کیلووات می‌باشد.

TIMBER TOWER ALL NEW WIND TURBIN ECOGEEK 00 440x247 آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

به گفته‌ی تیمبرتاور، وزن و قطر پایه‌ی این برجک چوبی با برجک‌های فولادی برابری می‌کند. علاوه بر یک مقطع هشت ضلعی، پیکر توخالی توربین می‌تواند با یک سطح مقطع شش ضلعی یا چند ضلعی منظم نیز ساخته شود. با ضمانت یک طول عمر بیست ساله، کمپانی تیمبرتاور همچنین در جهت صدور بیمه، گواهینامه و مقررات حفاظت از آتش‌سوزی نیز اقدام کرده است. این کمپانی ادعا می‌کند که این برجک چوبی توربین بادی منجر به صرفه‌جویی ۲۷۲ تن ورق فولادی می‌شود و به برکت این روش، از تولید حدود ۳۶۳ تن گاز دی‌اکسید کربن نیز جلوگیری می‌شود. پس از اتمام عمر این برجک توربین بادی، قسمت‌های چوبی آن به راحتی می‌توانند بازیافت شوند.


  TIMBER TOWER ALL NEW WIND TURBIN ECOGEEK 02 440x330 آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

TIMBER TOWER ALL NEW WIND TURBIN ECOGEEK 03 330x440 آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

ساخت این برجک در اوایل ماه جای به اتمام رسید و فعلا در حال تست می‌باشد ولی به زودی، تا پایان سال جاری به شبکه‌ی برق اصلی متصل خواهد شد.

TIMBER TOWER ALL NEW WIND TURBIN ECOGEEK 04 330x440 آغاز گردش پره‌های اولین توربین بادی با برجک چوبی در آلمان

منبع:اکوگیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد