.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

استفاده از کوره‌های خورشیدی در حومه‌ی مکزیک برای پخت غذا

Trinysol Solar Ovens ecogeek 00 440x329 استفاده از کوره‌های خورشیدی در حومه‌ی مکزیک برای پخت غذا

یک شرکت آلمانی به نام Gregor Schaper یک سری از کوره‌های خورشیدی را در نزدیکی مکزیک نصب کرده است به طوری که فقط با کمک آن‌ها و بدون هیچ منبع انرژی دیگری می‌توان به پخت و پز نان ذرت مکزیکی (تورتیلا) یا دیگر غذاها پرداخت. به گفته‌ی AFP ساخت هر یک از این اجاق‌های خورشیدی حدود ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار قیمت دارند، در عوض پس از راه اندازی دیگر به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز ندارند، بدون اینکه هیچ آلاینده‌ای تولید کنند. به گفته‌ی Schapers هر یک از بازتاب کننده‌های نور خورشید به قدری گرما تولید ‌می‌کند که برای پخت نان مورد نیاز ۶۰ نفر کافی است.

Trinysol Solar Ovens ecogeek 01 440x329 استفاده از کوره‌های خورشیدی در حومه‌ی مکزیک برای پخت غذا

بازتاب کننده‌های نور خورشیدی می‌توانند دمای ۱۰۲۰ درجه‌ی سلسیوس را فراهم کنند. گرمای نور به کوره وارد می‌شود و بین یک ماهی تابه، یک دیگ و یک اجاق تقسیم می‌شود. استفاده از این اجاق خورشیدی منجر به ذخیره‌ی ۶۰ لیتر گاز در هر ماه می‌شود، بنابراین چنین سیستمی یک سیستم کاملاً دوستدار محیط زیست می‌باشد. نکته‌ی قابل توجه این است که با کمک این کوره‌ها می‌توان مستقیماً در خانه به پخت و پز پرداخت.


Trinysol Solar Ovens ecogeek 02 440x329 استفاده از کوره‌های خورشیدی در حومه‌ی مکزیک برای پخت غذا

مردم در استفاده از این کوره، ابتدا باید در مکانی قرار گیرند که چندان مورد استفاده به نظر نمی‌رسد ولی وقتی عملیات پخت غذا را شروع کردند، شگفت زده خواهند شد. پنل‌های بازتاب کننده‌ی نور توسط Trinysol تولید شده‌اند که این تکنولوژی برای اولین بار توسط Wolfang Schefflers از اتریش راه‌اندازی شده است. این پنل‌ها در دو سایز با مساحت‌های ۱۰ متر مربع و ۱۶ متر مربع ساخته شده‌اند.

Trinysol Solar Ovens ecogeek 02 150x150 استفاده از کوره‌های خورشیدی در حومه‌ی مکزیک برای پخت غذا

منبع:اکوگیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد