.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

توربین آبی کوچک Cappa Ibase

وربین آبی در مقیاس کوچک Cappa Ibasei که بسیار کامل تر و مدرن تر می باشد آورده شده است.همانطور که مشاهده میشود کارایی این توربین از نظر بازده بسیار بالا خواهد بود و ساختن ان هم دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

 

 

به طور کلی نیروی برقآبی گسترده ترین شکل استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان می باشد،  این نوع نیروگاهها در مقیاس بزرگ در اطراف سدهای عظیم احداث می گردند . شرکت ژاپنی Ibasei بدون نیاز به ساخت یک سد  با استفاده از  ژنراتور برق آبی - یک سیستم کامپکت طراحی کرده است که می توان آن را در مسیر یک رودخانه یا آبراه می تواند نصب گردد.


طرح اصلی Cappa چیز جدیدی نیست - پره چرخش جریان آب برای چرخاندن یک دینام، که برای تولید برق استفاده می گردد. با این حال، ویژگی دریچه ها طوری  طراحی شده است که برای افزایش راندمان دینام در نقطه ای نصب گردد که در آن آب بیشتری از مسیر پره ها عبور کند، در نتیجه خروجی الکتریکی دینام افزایش می یابد.

سخنگوی شرکت در DigInfo می گوید که جریان آب با سرعت m / s)   2 )  و (6.5 فوت / ثانیه) برای تولید 250 W برق کافیست، در حالی که ترکیب پنج واحد با هم حدود 1 کیلو وات تولیددارد،  این واحد با تولید ولتاژ 100 V AC برق در فرکانس 50/60 هرتز دارد، به طوری که می توان آن را به لوازم برقی (ژاپنی) که استفاده می شود، متصل نمود. آپ تایم تقریبا 100 درصد است. و ۱۰۰ درصد نیز برگشت پذیر خواهد بود.

 

 

 

 

 

بطور کلی این توربین میتواند نیاز متوسط یک خانواده را که در مجاورت رودخانه زندگی می کنند را برطرف نماید.

در حالی که تیغه های بزرگتر پتانسیل ارائه قدرت بیشتری را دارند که طبعا به اندازه مطلوب خود توربین و اندازه و عرض و سرعت آب رودخانه که در آن قرار می گیرد بستگی دارد. به همین دلیل، Ibasei بعد از بررسی رودخانه، محلی که توربین باید در آن قرار داده شود بر اساس سفارش هر مشتری ساخته و نصب می گردد.

این شرکت در حال حاضر در مرحله توسعه و تست نهایی محصول خود می باشد و امیدوار است تا Cappa برای خرید در سال 2013 در دسترس باشد. در مدل 250 W انتظار می رود که هزینه  آن در حدود یک ماشین کامپکت قیمت گذاری گردد.

 

 

 

 

 

 

در این ویدئو Cappa  نمایش داده شده است. 

 

ترجمه به فارسی و منبع: شهرام مرادی

نظرات 1 + ارسال نظر
جامعه مداحان یزد شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:11 ب.ظ http://www.shahid-atshan.blogsky.com

مشاهد و دانلود انلاین نوحه یزدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد