.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تلویزیونی که در خاموشی غیب می‌شود !

تلویزیونهای مدرن معمولا تا حد زیادی شبیه هم هستند؛ اما یک سازنده بزرگ لوازم الکترونیکی از نمایشگر جدیدی رونمایی کرده که به ادعای سازندگان، شناسایی آن در اتاق‌های پذیرایی مشکل خواهد بود.

تلویزیون جدید «DesignLine» شرکت فیلیپس به شکلی طراحی شده که در زمان عدم استفاده ناپدید می‌شود.

این تلویزیون از یک ورق شیشه بدون درز ساخته شده و در زمان خاموش بودن شبیه یک پنجره سیاه است.

این تلویزیون جدید از نمایشگرهای با مقیاس 46 و 55 اینچ برخوردار بوده و در ژوئن 2013 با قیمت 2000 و 2800 پوند در انگلیس وارد خواهد شد.

این تلویزیون از گردن، پایه و چارچوب قابل مشاهده بی‌بهره است و تنها یک ورق شیشه بدون درز است که به دیوار تکیه داده می‌شود.

DesignLine همچنین از چراغهایی در سه طرف آن برخوردار بوده که نور رنگی را در مطابقت با تصویر پشت نمایشگر نمایش می‌دهد که به گفته شرکت فیلیپس به تاثیر ظاهر شناور صفحه می‌افزاید.

منبع:کنجکاو

شارژ باطری با استفاده از میدان های الکترومغناطیسی

این روزها اطراف ما و تقریبا همه جا توسط میدانهای الکترومغناطیسی احاطه شده است . البته غیر قابل مشاهده بودن آن به این معنا نیست که نتوان از آن به عنوان یک منبع انرژی  استفاده کرد. یکی از دانشجویان در آلمان به تازگی یک دستگاه کوچکی را ساخته که توسط یک باتری AA از طریق میدان های الکترومغناطیسی خطوط برق، وسایل نقلیه و ابزارهای الکترونیکی شارژ می گردد.

 

ادامه مطلب ...

باتری موبایل خود را پیامکی شارژ کنید

افراد ساکن مناطق خارج از شبکه برق اکنون می‌توانند برق لازم برای شارژ تلفن همراه خود را تنها با ارسال یک پیامک بدست آورند.

شرکت مستقر در لندن «Buffalo Grid» یک ایستگاه شارژ تلفن همراه خورشیدی را معرفی کرده که با پیامک برای کمک به ساکنان مناطق روستایی در کشورهای در حال توسعه بخصوص در آسیا و آفریقا که برق بطور نامنظم وجود داشته، فعال می‌شود.

در تعاونی قهوه کونوکوئی در اوگاندا، جولیت نادوتو این دستگاه جدید را با معرفی خدمات آن برای دهکده خود مورد استفاده قرار داده و روزانه بین 18 تا 20 تلفن همراه را شارژ می‌کند.

ادامه مطلب ...

تصاویر پارکینگی برای ذخیره انرژی خورشید

سطح خارجی این پارکینگ از سلولهای خورشیدی تشکیل شده است.

 

به گزارش کنجکاو ، در این طراحی جالب ضمن اینکه سایه بانی برای ماشین ایجاد می شود و اتومبیل را از گزند آفتاب و باران حفظ می کند، انرژی الکتریکی نیز تولید می کند.

 

البته این پارکینگ برای خودروهای برقی طراحی شده است و در زمان پارک خودرو آنرا شارژهم می کند.

برای جلوگیری از داغ شدن پنل در اثر تابش خورشید ، در زیر سلول های فتو ولتائیک لایه ای از لوله های خالی قرار داده شده است.

ادامه مطلب ...

لوازم برقی که خود برق تولید می کنند !

ژنراتورهای جدید می توانند گرمای تولید شده توسط لوازم الکترونیکی را جذب کرده و برق تولید کنند.

یکی از مهم ترین لوازمی که انرژی گرمایی تولید می کنند لوازم الکترونیکی می باشند، این لوازم با تبدیل الکتریسیته به گرما باعث از بین رفتن حجم بالایی از انرژی و تبدیل آن به گرمای بی استفاده می شوند که دیگر قابل استفاده نیست با توجه به بالا رفتن تعداد لوازم الکترونیکی و افزایش به کارگیری این لوازم در زندگی های امروزی یکی از مهم ترین معضلات ایجاد توسط آن ها اتلاف حجم بالای انرژی است که راهکاری مناسب برای جلوگیری از آن را طلب می کند.

ادامه مطلب ...

تصاویر کوچکترین توربین ساخته شده برای تولید برق

این وسیله بسیار کوچک در مسیر لوله های آب خانگی قرار می گیرد.

 

به گزارش کنجکاو، این شبه توربین کوچک نیروی مکانیکی حاصل از جریان آب را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

 

البته این مقدار برق خیلی زیاد نیست ولی توانایی روشن کردن یک لامپ کوچک را دارد.

این ایده در آفریقا عملی شده و مراحل آزمایش خود را پشت سر می گذارد.

ادامه مطلب ...