.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

ساعت روباتیک فراری برای بیدار شدن

دانشجویی که هر روز صبح برای بیدار شدن از خواب مشکل داشت و همواره دیر سرکلاسهای خود حاضر می شد، یک ساعت رباتی ساخته است که هنگام زنگ زدن از دست صاحبش فرار کرده و وی را مجبور به پایین آمدن از روی تخت می کند.

این ساعت رباتیک که از میز کنار تخت پایین پریده و در اتاق می دود دارای دو چرخ است که صاحب خواب آلود خود را وادار می کند از تخت پایین آمده و صدای درحال افزایش آن را متوقف کند.

وقتی که صدای زنگ بیدار باش ساعت فعال می شود چرخهای آن رو به جلو حرکت می کند و می تواند خود را از ارتفاع یک متری هم به پایین پرتاب کند.


این ساعت رباتیک کلاکی نامگذاری شده و حرکت را تا زمانی که کاربر آن را گرفته و صدای زنگ را خاموش کند، متوقف نخواهد کرد. کلاکی می تواند روی سطح چوبی یا پوشیده از فرش به حرکت خود ادامه دهد و همواره از این توانایی برخوردار است تا راه خود به زیر تخت باز کند.


 اگرچه این ویژگی ایده ساخت  کلاکی را نقض می کند اما کاربر باید بداند که چرخهای این ساعت رباتیک قابل جدا شدن است. چرا که ممکن است برخی از خریداران از تأثیر این ساعت روی بلند کردن آنها از روی تخت متنفر شوند. در حقیقت این چرخها به مثابه دکمه Snooze در تمام ساعتهای زنگها ایفای نقش می کند که قابل حذف است.

منبع:سایت کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد