.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

ساخت اولین لامپ ساطع کننده وای فای(Li-Fi)

یک گروه از دانشمندان در چین اولین لامپ برقی را اختراع کرده اند که سیگنال وای فای ساطع می کند و برای ارتباط با اینترنت از نظر انرژی بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود.

 

محققان دانشگاه فودان در شانگهای نمونه اولیه از یک فناوری جدید ساخته اند که نام Li-Fi را برای آن انتخاب کرده اند.

  

کارشناسان مدعی شده اند که این لامپهای ال ایی دی که مجهز به تراشه های میکرو هستند بهتر از اینترنتهای بی سیم در چین کار می کند.در نزدیکی این لامپ برق تا چهار دستگاه می توانند به اینترنت متصل شوند و سیگنال آن با استفاده از فرکانسهای نور به جای امواج رادیویی متصل شوند.

این لامپ نیز دارای یک تراشه میکرو است که عامل ایجاد سیگنال آن است و با سرعت 150 مگابایت در ثانیه کار می کند که به طور قابل توجهی بسیار سریع تر از ارتباطهای وای فای در بسیاری از نقاط از جمله چین تلقی می شود.

ماه آینده قرار است این محققان 10 نمونه از لامپهای برق دارای فناوری Li-Fi و ابزار همراه آن را در جشنواره بین المللی صنعت در شانگهای رونمایی کنند.

کارشناسان اظهار داشتند که این روش ارزانتر، سریع تر و صرفه جوتر در انرژی برای اتصال به اینترنت است و استفاده از آن می تواند در خانه چینی ها به یک روش معمول تبدیل شود.

براساس اظهارات این محققان لامپهای Li-Fi تنها از 5 درصد انرژی لازم برای تأمین انرژی سایر دستگاه های ساطع کننده Wi-Fi استفاده می کند، چرا که این دستگاه ها به سیستمهای خنک کننده برای تأمین اینترنت متکی هستند و میزان مصرف انرژی آنها قابل توجه است.

در هر صورت این فناوری دارای این نقایص است که اگر برق خاموش بشود، ارتباط اینترنت قطع شده و یا اگر لامپ با مانع رو به رو شود فرکانسهای آن به کاربران نمی رسد.

منبع:کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد