.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تکنیک جدید تولید برق از ترافیک !

یک مهندس مکزیکی سیستمی ابداع کرده‌ که قادر به تولید نیروی الکتریکی با استفاده از جریان وسایط نقلیه و عابران پیاده است.

ابزار جدید با ضبط نیروی خودروهای در حال حرکت، قادر به تولید الکتریسیته کافی جهت نیرودهی به یک منزل مسکونی است.

هکتور ریکاردو ماکیاس هرناندز، طراح این سیستم مدعی است سامانه وی انرژی پایدار را با هزینه‌ پایین ارائه می‌دهد، زیرا از بتون خیابان‌ها استفاده می‌کند. 

 

وی افزود که در سطح جهانی چنین پروژه‌ای به جز در انگلستان اجرا نشده، با این تفاوت که در کف‌ خیابا‌های کشورهای اروپایی پیزوالکتریک به کار می‌رود که این موضوع برای کشورهای در حال توسعه بسیار هزینه‌بر است.

فناوری ارائه‌شده دارای یک سطح شیب‌دار است که تا پنج سانتی‌متر بالاتر از سطح خیابان قرار می‌گیرد. هنگام دریافت بازخورد خودروها، این سطح بر روی مجموعه‌ ابزار واقع در قسمت پایین خود فشار اعمال می‌کند.

این ابزار حاوی هوایی هستند که با فشار خاص و از طریق شیلنگ خارج می‌شود. این عنصر به تانکی منتقل می‌شود که در آنجا فشرده شده و به توربین تولیدکننده الکتریسیته انتقال می‌یابد.

گفته می‌شود، انرژی الکتریسیته با جریان خودروها در یک نقطه خاص متناسب است، با این حال، در مکان‌هایی با عبور تعداد خودروی کمتر، می‌توان چندین سطح‌ شیب‌دار را برای افزایش بازخورد هر وسیله‌نقلیه منفرد تعبیه کرد.

هرناندز معتقد است فناوری وی می‌تواند همچنین در مکان‌هایی با عبور تعداد زیاد عابران پیاده به کار رود.

گام‌های افراد بر اساس قوانین انرژی گرانشی، الکتریسیته تولید می‌کنند و این قانون می‌تواند در مکان‌هایی مانند مترو به کار رود.


منبع:کنجکاو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد