.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

PowerCube ژنراتور خورشیدی امدادی

هفت سال پیش بود که شرکت Ecosphere Technologies برای اولین بار یک واحد امداد خود را به مناطق فاجعه زده اعزام نمود. این شرکت از آن زمان تا بحال مشغول اصلاح شکل و بهبود عملکرد این سیستم بوده است و در حال حاضر کار بر روی بزرگترین ژنراتور برق خورشیدی امدادی در جهان را به پایان رسانده است. این سیستم قادر به تولید 15 کیلو وات برق (25ََA سه فاز) می باشد، PowerCube با قابلیت حمل و نقل راحت مجهز به یک محفظه سرپوشیده با امکان تصفیه آب با انرژی خورشیدی نیز می باشد.

 

 

 

دستگاه  PowerCube مانند سایر واحدهای امداد رسانی، به عنوان مثال QuickHab که در سال 2005 از فاجعه طوفان کاترینا  الهام گرفته شده بود. هر چند امداد رسانی انگیزه اصلی برای ساخت آن بود، همچنین  از PowerCube در برنامه های کاربردی مانند موارد نظامی و کمک های انسان دوستانه استفاده می گردد.

 


استاندارد کانتینر حمل و نقل بر اساس استاندارد ISO و موجود در سه اندازه 20 -30  فوت - ساخته می شود. این نیروگاه را می توان توسط کامیون، قطار، قایق یا هواپیما حمل و نقل و به راحتی در هر نقطه ای نصب کرد. 

 

 

این سیستم جدا از تولید برق خورشیدی دارای یک سیستم پردازنده قوی برای اینترنت، ماهواره ها استفاده می شود و همچنین اتصال بی سیم تا برد 30 مایل (48 کیلومتر) کاربرد دارد. قدرت بیش از نیاز مصرف می تواند جهت استفاده خارجی مانند بیمارستان ها و مدارس کاربرد داشته باشد.  کاربرد دیگر این سیستم تولید آب از رطوبت هوای پیرامون است به این معنی که PowerCube قادر به تولید آب بدون هیچ منبع خارجی است.

 

 

این شرکت می گوید که آماده برای تولید انبوه  PowerCube است .

 

منبع: دیدگاههای نو در مهندسی برق

نظرات 2 + ارسال نظر
اخترالکترونیک یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:28 ب.ظ http://akhtar-electronic.blogfa.com

با سلام
وبلاگ پرباری دارید. خوشحال میشم من رو با این اسم لینک کنید.

(( پروژه های دانشجویی مهندسی برق ))
آدرس وبلاگ : http://akhtar-electronic.blogfa.com/

در صورت تمایل میتونید در بخش نظرات وبلاگ اعلام کنید تا متقابلاً با نام مورد نظرتون لینک بشید.
بسیار ممنون

fastpower دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:56 ب.ظ http://fastpower.blogfa.com/

با سلام و ادب
وب بسیار عالی و پرمحتوایی در مورد برق دارید به همین دلیل ما درخواست تبادل لینک با شما، در صفحه نخست وب شما (در قسمت پیوند ها) را داریم.اگر ما را لایق بدانید با عنوان زیر لینک کنید و اطلاع دهید تا متقابلا ما شما را فورا در صفحه نخست وبمان لینک کنیم.
عنوان وب ما:
فست پاور مرکز برق و الکترونیک و ای تی
ادرس:
http://fastpower.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد