.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

کنترل لوازم برقی خانه با قدرت فکر!

محققان معتقدند که این قابلیت یکی از رویاهای علمی تخیلی انسان در زمینه‌ استفاده از امواج مغزی برای کنترل محیط اطراف است که به زودی محقق می‌شود.

 

در همین رابطه یک شرکت الکترونیکی در تورنتو سیستمی را ابداع کرده که محاسبه کنترل ــ ذهنی نامیده می‌شود و می‌تواند کاربردهای تجاری گسترده ای از جمله در صفحات نمایشی روی هواپیماها و بازی‌های ویدیویی داشته باشد. طراحان این سیستم‌ معتقدند که کاربردهای آن بی نهایت است.

 

روزنامه‌ گلوب اند میل به نقل از آریل گارتن، طراح سیستم‌ جدید در شرکت اینتراکسون نوشت: اساسا این سیستم‌ در نهایت به روشی برای کاربردهای زندگی روزانه در سراسر جهان تبدیل خواهد شد.

 

گارتن خاطرنشان کرد: با این تکنیک می توانیم چراغ‌ها و لامپ‌های منزل و سایر ابزار و وسایل برقی در خانه را با ذهن خود کنترل کرده و یا حتی با فکرمان برای تماس تلفنی شماره بگیریم.

 

این فن‌آوری‌ شامل یک گوشی معمولی است که با الکترودهای پوشیده شده که امواج مغزی را می خوانند. گورتن می‌گوید: مغز شما در هنگام تمرکز، امواج بتا و در هنگام استراحت، امواج آلفا تولید می‌کند.

 

وقتی فردی کنترل این امواج را یاد بگیرد، می‌تواند از سیگنال کنترل برای برنامه دادن به وسایل مثل لامپ‌ها ابزار موسیقی و یا حتی موتورها استفاده کرد.