.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

مغز چقدر الکتریسیته تولید می کند؟

مغز ما با توان تقریبی تنها 20 وات فعالیت می کند، یعنی در هر ثانیه تنها 20 ژول انرژی مصرف می کند.

به گزارش ساینس نیوز؛ این میزان انرژی سهم بسیار زیادی از انرژی کل بدن ماست.

برخلاف وسایل الکتریکی که همیشه مقداری انرژی در فرآیند جا به جایی الکتریسیته در آن ها هدر می رود مغز ما بازدهی بسیار خوبی دارد.

البته یک تفاوت دیگر هم میان مغز و وسایل الکتریکی وجود دارد.

الکتریسیته مغز حاصل جابجایی یون ها ( اتم های باردار) در غشای سلول های عصبی است، در حالی که الکتریسیته وسایل برقی حاصل حرکت الکترون های آزاد در فلزات است.


منبع:کنجکاو

طراحی لامپ‌های بی‌سیم با روشنایی دلخواه

محققان موفق به طراحی لامپ‌های ال ای دی جدیدی شده‌اند که فارغ از هرگونه بافت سیمی عمل می‌کنند و کاربران می‌توانند رنگ مورد دلخواه خود را برای روشنایی آن‌ها انتخاب کنند.

 

سیستم‌های روشنایی هوشمند به کاربرانشان اجازه می‌دهند که با استفاده از یک پنل کنترل منفرد هر نوع لامپ حبابی را کنترل کنند و زمان‌سنج‌های آن‌ها و همچنین چراغ‌های کم‌نور را تنظیم کنند.

با این حال این سیستم‌ها کامل نیستند زیرا مستلزم وجود بافت‌های سیمی هستند که این خود به عمل نصب حرفه‌ای نیاز دارد.

لامپ‌های ال ای دی جدید موسوم به Hue که توسط فیلیپس طراحی شده‌اند، فارغ از هرگونه شبکه فیزیکی عمل می‌کنند.

ادامه مطلب ...

از این به بعد با لیوان گوشی موبایل خود را شارژ کنید +عکس


شارژ موبایل

به گزارش گروه اینترنتی رهروان ولایت به نقل از باشگاه خبرنگاران،شرکت افیفانی مستقر در ایالت پنسیلوانیا آمریکا توانسته با استفاده از موتتور استرلینگ ، لیوانهایی را طراحی کند که با استفاده از گرما یا سرمای محتویات داخل لیوان می تواند آنرا به انرژی تبدیل کرده و گوشی های تلفن همراه را با استفاده از کابل یو اس بی شارژ کند.

قرار است تا از سال آینده میلادی این نوع شارژرها با قیمت 60 دلار به تولید انبوه برسد.

ادامه مطلب ...

چراغ قوه LED هشدار دهنده زلزله

ژاپن یکی از زلزله خیز ترین کشورهای دنیاست.

به گزارش کنجکاو ، در همین راستا این کشور به دنبال استفاده از تکنولوژی های مختلف برای هشدار به مردم و کاهش تلفات در هنگام زلزله است.

ابتکار جدید ژاپنی ها ساخت چراغ قوه ای است که در هنگام زلزله مردم را آگاه می کند. این امر از طریق امواج رادیویی انجام می گیرد و با صدایی مخصوص لرزشهای کوچک لایه های داخلی را هم اطلاع رسانی می کند.

ضمنا نگران تمام شدن شارژ این چراغ قوه نباشید چون می تواند 14 ساعت درخود شارژ را نگه دارد و با رابط مخصوص با موبایل شما هم شارژ می شود.

ادامه مطلب ...

شارژر موبایل خورشیدی

برای شما هم اتفاق افتاده  زمانی که در خارج از خانه یا محل کارتان شارژ موبایلتان تمام شده باشد.

به گزارش کنجکاو ، در این مواقع شارژر موبایل خورشیدی بهترین وسیله همراه شماست.

این شارژر می تواند به سطوح شیشه ای بچسبد و به کمک سلول های خورشیدی که دارد موبایل شما را در هر جایی که هستید در هواپیما یا در خیابان شارژ می کند.

ادامه مطلب ...

هکرها این بار به برق حمله کردند !

نیروگاه های برق آمریکایی مورد حملات سایبری قرار گرفته و اطلاعات سامانه های آن به سرقت رفته اند.

به گزارش نیویورک تایمز،مقامات آمریکایی اعتراف کردند که نیروگاه های برق این کشور مورد حملات سایبری گروه های ناشناس  قرار گرفته و اطلاعات پرسنل و سامانه های مورد استفاده در آن ها به سرقت رفته است.

این حملات در نیمه ی ماه ژانویه صورت گرفته و گروهای هکر با استفاده از آن اطلاعات بسیاری از نیروگاه های اتمی مستقر در این کشور را به سرقت برده اند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که اطلاعات فوق محرمانه به سرقت نرفته است،این در حالیست که شرکت های امنیتی می گویند حملات سایبری به نیروگاه های اتمی بسیار جدی بوده و می تواند در روند کار آن ها ایجاد مشکل کند.

رایانه های نیروگاه های اتمی اطلاعات مهمی شامل چگونگی کارکرد و تولید برق و دفع و نگهداری زباله های اتمی را در خود نگه می دارند که انتشار این اطلاعات می تواند بسیار خطرناک باشد.

منبع:سایت کنجکاو