.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تلفن همراه را با کفش خود شارژ کنید!

دانشمندان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در وزارت انرژی آمریکا راهی برای تولید برق از ویروس‌های بی‌ضرری که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کنند، یافته‌اند.

 

تصور کنید که با کمک شارژری که در لایه زیری کفش شما کار گذاشته شده و ضخامت آن به نازکی یک کاغذ است، بتوانید در هنگام راه رفتن تلفن همراه خود را شارژ کنید.

این داستان تخیلی اکنون کمی به واقعیت نزدیک شده است اما دانشمندان آزمایشگاه ملی لاورنس برکلی در وزارت انرژی آمریکا راهی برای تولید برق از ویروس‌های بی‌ضرری که انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می‌کنند، یافته‌اند.

ادامه مطلب ...

صعود راحت به بالای تیر برق با استفاده از صندلی متحرک

مسابقات جهانی james dyson awards  باعث شده است که ایده های مخترعان جوان در سطح بین المللی انتشار پیدا کند.



داوران بین المللی از بین 15 فینالیست این مسابقات در 18 اکتبر در حال بررسی بهترین طرح می باشند.یکی از این طرح های در دست بررسی طرح Kieran John بود که با استفاده از یک نوع صندلی متحرک با  استفاده از سیستم پنوماتیک  صعود از تیر برق را برای سیمبان ها بسیار راحت می نمود.این سیستم با وزن تقریبی 30 کیلوگرم انجام خدمات مانوری، بهره برداری سریع تر، وسهولت در نگهداری وسرویس خطوط طراحی شده است.

ادامه مطلب ...

نمایشگر لمسی که کاربر را شناسایی می‌کند

نمایشگرهای لمسی از کاربری آسانی برای صاحبان خود برخوردار بوده اما قادر به تشخیص میان اثر انگشت‌ها نیستند، در حالی که سیستم جدید محققان دانشگاه ملون کارنگی قادر به شناسایی ورودی‌های کاربر با استفاده از نمایه الکتریکی بدن است.

 

این شیوه که توسط دانشمندان «انگشت‌نگاری خازنی» خوانده شده، در نشست نرم‌افزار و فناوری رابط کاربر در ماساچوست ارائه شده است.
ادامه مطلب ...

توربین های بادی بدون پره

شرکت Atelier DNAاخیرا طرحی جدید از توربین های بادی را ارائه داده است که تولید الکتریسیته را بدون استفاده از پره انجام می دهد.




سروصدای پره توربین ایجاد نویز و برخورد پرندگان با پره توربین بادی از معایب توربین های پره دار می باشد.در این طرح با استفاده از پایه هایی از جنس کربن تقویت شده با رزین وقابل انعطاف و خاصیت پیزو الکتریک با وزش باد و تحت فشار قرار گرفتن دیسک های بکار رفته در این نوع توربین تولید برق صورت می گیرد.

ادامه مطلب ...

بارکدهای صوتی: ساده، ارزان و جالب

این روزها انتقال اطلاعات با ابزارهای بی سیم مانند بلوتوث به کاری معمول میان کاربران تبدیل شده و ان اف سی نیز کم کم جای خود را در میان گجت های ما باز می کند. اما حال نوبت به یک ایده جدید رسیده است: ساخت بارکدهای صوتی و انتقال اطلاعات از طریق صدا. ادامه مطلب ...

چمدان مسافرتی هوشمندی که صاحبش را دنبال می کند

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام مسافرت، در فرودگاه ها یا ایستگاه های راه آهن با سختی حمل بار و چمدان های خود مواجه شوید. باید همزمان حواستان به مدارک، پاسپورت، بلیط و کلیه بارهای تان باشد. آنها را با چرخ دستی حمل کنید، تحویل دهید، تحویل بگیرید و ...

 

یک طراح خوش ذوق مادریدی به نام آقای Rodrigo Garcia Gonzalez یک چمدان مسافرتی هوشمند طراحی کرده که خودش به صورت اتوماتیک به دنبال صاحب خود می رود. نام این چمدان مسافرتی هوشمند Hop! است.

 

عملکرد چمدان این گونه است که با سه گیرنده از طریق بلوتوث با اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن هوشمند صاحبش در ارتباط است. اطلاعات ارسال شده از طریق بلوتوث توسط یک میکرو کنترولر پردازش می شوند. برای مثال مسافت و مسیری را که چمدان برای رسیدن به صاحبش باید بپیماید مورد محاسبه و بررسی قرار می گیرد. این سخت افزار نصب شده، وزن منطقی چمدان را بالا نبرده و استفاده از آن بسیار آسان است.

 

کار دیگر این میکرو کنترولر آن است که هدایت سیستم هوشمند کاترپیلاری که در قسمت زیرین این چمدان جاسازی شده را بر عهده دارد. جالب آنجا است که این چمدان می تواند چندن چمدان هوشمند هم نوع خود را از طریق همان اپلیکیش تلفن هوشمند نیز دنبال کند.

 

زمانی که ارتباط سیگنالی بین چمدان و اپلیکیشن قطع شود، یک پیغام هشدار بر روی تلفن هوشمند ظاهر می شود و چمدان به صورت خودکار قفل شده و از حرکت باز می ماند.

 

مشخص نیست تدابیر امنیتی فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و دیگر پایانه های مسافرتی تا چه اندازه به مسافران خود اجازه دهند که از این چمدان های مسافرتی هوشمند استفاده کنند. اما بی شک می تواند برای مسافرین سالمند و یا کسانی که با ناتوانی های جسمی-حرکتی مواجه هستند کمک بزرگی باشد.

 

این چمدان در یک سایز استاندارد 20*40*55 سانتیمتر طراحی شده و آقای گنزالس قصد دارد در طرح توسعه سایز های بزرگ تری از این چمدان را نیز طراحی کرده و به زودی روانه بازار کند.