.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تصاویر لامپ هایی با بطری پلاستیکی !

یک مکانیک برزیلی شیوه ارزان و ابتکاری را برای تولید نور و روشنایی ابداع کرده است که فقط با استفاده از بطری های پلاستیکی، آب و ماده سفید کننده، نور 40 تا 60 وات تولید می کند.

آلفرد موزر مبتکر این لامپ آن را "موزر" نام گذاری کرده و این شیوه نوین را در فیلیپین که یک چهارم جمعیتش زیر خط فقر زندگی می کنند و برق بسیار گرانقیمت است به کار گرفته. این لامپ های جدید در 140 هزار واحد مسکونی نصب شده است.  ادامه مطلب ...

اتومبیل الکتریکی - خورشیدی برای کاربردهای شهری

ومبیل الکتریکی - خورشیدی برای کاربردهای شهری

چاپ فرستادن به ایمیل

محققان شرکتهای اتومبیل سازی و آکادمیک یک اتومبیل الکتریکی تولید کرده اند که پس از اتمام شارژ خود نیمی از ظرفیت باطری را از انرژی خورشید تأمین می کند.

یکی از انتقادهایی که درباره اتومبیلهای الکتریکی مطرح می شود این است که آنها تنها به علت این که از انرژی الکتریسته برای شارژ باطریهای خود استفاده می کنند " سبز" تلفی می شوند.

برای مثال اتومبیل تلسا مدل S هیچ انتشار کربنی ندارد، اما نیروگاه سوخت فسیلی آن که شرایط شارژ دوباره را فراهم می کند به طور قطع انتشار کربن دارد. اتومبیلها برای این که کاملا بدون انتشار کربن باشند باید کاملا از منبع انرژی استفاده کنند که از منابع پاک گرفته شده باشد. 

ادامه مطلب ...

پیشگیری از برق گرفتگی با دستگاه هوشمند کنترل برق ایرانی

پیشگیری از برق گرفتگی با دستگاه هوشمند کنترل برق ایرانی
مبتکر ایرانی موفق به طرح و ساخت دستگاه کنترل هوشمند برق جهت جلوگیری از برق گرفتگی موجودات زنده شد.

 

به گزارش راسخون به نقل از عرش نیوز ، مجید قلی‌پور ریشتن گفت: مدار طراحی شده در میکرو کنترلر با استفاده از دسته پالسی از آی‌سی به یکی از پین‌های خروجی و دریافت آن از پین دیگر موجودات زنده را شناسایی می‌کند.

  ادامه مطلب ...

لامپ بی سیم

لامپ های بی سیم توسط موسسه فرانهوفر آلمان طراحی شده است.

این لامپ ها که دارای بردهای نانو الکتریکی هستند بر روی هر میز که قرار بگیرند بدون نیاز به برق و یا شارژ روشن می شوند.


این لامپ ها دارای تابش الکترو مغناطیسی هستند در سیستم طراحی شده ابتدا میزان روشنایی مورد نظر تخمین زده می شود و سپس برد مورد را برای لامپ ها راه اندازی می کنند.

طراحان این پروژه قصد دارند بردهایی طراحی کنند که با همین روش موبایل ها و لپ تاپ ها را شارژ کنند.

منبع:کنجکاو

Voto ترکیبی از اجاق گاز و پیل سوختی

Voto ، ترکیبی از یک اجاق گاز کوچک و شارژر پورت USB است که با یک پیل سوختی کار می کند. 

 

 


Voto بسیار مناسب برای علاقه مندان به محیط زیست که نمی خواهند برای پخت و پز از آتش استفاده کنند. استفاده از آتش خطر آتش سوزی برای جنگل ها را خواهد داشت بنا براین این وسیله برای مسافران کاربرد دو منظوره خواهد داشت.

  ادامه مطلب ...

SolSource با استفاده از گرمای خورشید برای طبخ غذای شما

استفاده از بشقاب سهموی برای طبخ غذا و جوش آوردن آب . ۱۳ نمونه این محصول برای گروهی از عشایر هیمالایا مورداستفاده و آزمایش قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

SolSource بسیار شبیه به یک بشقاب ماهواره ای به نظر می رسد.  امتیاز کاربری سطح فلزی آن در مقابل نور خورشید است که منعکس کننده حرارت  به سطح غذا و پخت و پز می باشد، این گروه ادعا می کند که SolSource  قادر به طبخ همبرگر در حدود شش دقیقه است، که این همان مقدار زمانی است که یک کوره زغال چوب نیاز دارد.


منبع:http://shahrammoradi.com