.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

»»-(¯`v´¯)-» منتظرمان باشید «-(¯`v´¯)-««


  ای خدا من باید از نظر علم از همه برتر باشم مبادا دشمنان مرا از این راه طعنه

 زنند، باید  به آن سنگدلانی که علم را بهانه می کنند و به دیگران  فخر میفروشند

 ثابت کنم خاک پای من هم نخواهند شد، باید همه ی آن تیره دلان مغرور و متکبر

 را به زانو درآورم و آنگاه خود خاضعترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم.


       (از مناجات شهید دکتر مصطفی چمران)


<<این وبلاگ تا مدتی بروز نمی شود.>>

تصاویر موبایل جدیدی که می‌توان آن را تا زد!

یک شرکت در نظر دارد در بهار سال 2012 تلفن همراه قابل انعطافی را عرضه کند که می توان به راحتی آن را به هر زاویه ای تا زد و حتی با چکش بر روی آن کوبید.

این تلفن همراه که ظاهری مانند گوشی های "گلکسی" ا دارد به اندازه ای قابل انعطاف است که می توان آن را به راحتی به شکل لوله درآورده و یا تا زد.

 

شرکت سامسونگ در دورانی که به نمایش گذاشتن نمایشگرهای قابل انعطاف به یکی از اصلی ترین بخشهای نمایشگاه های تکنولوژی به شمار می رود، موفق شده قدمی بزرگ را در زمینه تحقق بخشیدن به ایده ای رویایی به جلو بردارد.

 

این شرکت در ماه ژانویه سال جاری نمایشگرهای قابل انعطاف AMOLED خود را با ابعاد 4.5 اینچ و ضخامت 0.3 میلیمتر به نمایش گذاشت و بر اساس گزارشات جدیدی که از محصولات این شرکت ارائه شده، تلفنهای همراه مجهز به این تکنولوژی در سه ماهه دوم سال آینده در بازارها عرضه خواهند شد.

ادامه مطلب ...

چاپ اولین خودروی الکتریکی جهان به پایان رسید

اولین خودروی الکتریکی و چاپی جهان که سازندگان آن را پاک ترین خودرو جهان نیز معرفی می کنند، در نهایت از زیر دستگاه چاپ خارج شده و حرکت در مسیر صنعتی شدن را آغاز کرد.

خودروی "اوربی" با استفاده از چاپگر بسیار ویژه ای ساخته شده است که بدنه خودرو را لایه به لایه بر روی یکدیگر چاپ کرده است، درست مانند اینکه خودرو را نقاشی کرده و به واقعیت تبدیل کرده باشند، با این تفاوت که در آن از لایه های بسیار نازکی استفاده شده است که به آرامی به حالت جامد تبدیل می شوند.

 

اما بر خلاف بیشتر خلاقیتهایی که در زمینه خودروسازی رخ می دهد، "اوربی" پس از پنج سال از کار افتاده نخواهد شد، بلکه این خودرو به شکلی ساخته شده تا بتواند برای 30 سال به کار خود ادامه دهد.

ادامه مطلب ...

نجات درختان با کاغذ الکترونیکی

به جرات می‌توان گفت، یکی از عوامل مهم پیشرفت حیرت‌آور نوع بشر اختراع کاغذ بوده است.

کاغذ یعنی ماندگاری دانش و تجربه یک نسل برای نسل‌های بعدی. وجود کاغذ باعث شده است تا نوع بشر بتواند توانایی‌های خود را در همه زمینه‌های علمی توسعه داده و در نهایت پا به مرحله‌ای از رفاه بگذارد که منجر به افزایش بی‌رویه جمعیت شود.

 

فرهنگ اشتباه مصرف‌گرایی از یک‌سو و افزایش مداوم جمعیت از دیگر سو باعث شده است تا سیاره زمین دیگر توانایی تولید حجم عظیم غذا، آب و دیگر مواد مصرفی مورد نیاز انسان را نداشته باشد.

ادامه مطلب ...

بازی‌های المپیک 2016 و برج خورشیدی‌ ریودوژانیرو

قرار است بازی‌های المپیک 2016 در کشور برزیل و در شهر ریودوژانیرو برگزار شود و به همین دلیل این کشور درحال حاضر مشغول فراهم کردن شرایط لازم و مناسب برای برگزاری هرچه بهتر این بازی‌هاست.

در حال حاضر مهم‌ترین چیزی که ذهن برگزارکنندگان بازی‌ها را به خود مشغول کرده، تامین انرژی لازم در طول برگزاری بازی‌هاست. به همین دلیل، مقامات این کشور مشغول مطالعه و بررسی طرحی هستند که براساس آن قرار است بزرگ‌ترین برج خورشیدی دنیا در این شهر ساخته شود.

 

در صورت عملی شدن این طرح، برج عظیمی در این شهر نزدیک دریا ساخته خواهد شد که قادر است به کمک انرژی خورشید و نیروی آب انرژی الکتریکی لازم شهر را در طول برگزاری بازی‌های المپیک تأمین کند.

ادامه مطلب ...

روشنایی میلیون‌ها خانه در فیلیپین با بطری آب!

دانشجویان در دانشگاه فنی ماساچوست در ابداعی جالب دست به ساخت یک لامپ بطری خورشیدی زده‌اند که می‌تواند روشنی‌بخش میلیونها خانه فاقد برق باشد.

این فناوری همان طور که از اسم آن بر می‌آید، از بطری یک لیتری آب تصفیه‌شده و مقداری سفیدکننده بوجود آمده و اکنون در میان خانه‌های فیلیپینی توزیع شده است.

 

هدف بنیاد سازنده این بطری روشنایی، استفاده از منابع جایگزین نور خورشید برای روشنایی بخشیدن به یک میلیون خانه این کشور تا سال 2012 است.

ادامه مطلب ...