.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

نمونه سوال ماشین مخصوص استاد حسنی

برای دریافت نمونه سوال ماشین مخصوص استاد حسنی روی ادامه مطالب کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

تصاویر اولین کیبورد لیزیک در دنیا

این صفحه کلید شگفت انگیز را می توان به تمام سیستم هایی که بلوتوث دارند مانند کامپیوتر، مک، آی فون، آی پد، آی پاد و ... متصل کرد.

به تازگی صفحه کلیدی مجازی به شکل یک مکعب لیزری طراحی شده است. این مکعب جادویی یک صفحه کلید لیزری است که می تواند روی هر سطح صافی قرار گرفته و عمل کند.

 

این صفحه کلید شگفت انگیز را می توان به تمام سیستم هایی که بلوتوث دارند مانند  کامپیوتر، مک، آی فون، آی پد، آی پاد و ... متصل کرد.

ادامه مطلب ...

دستگیری سارقان با پریز برق

رز کار این کلید برق بدین صورت است که با دوربین فیلمبرداری مخفیانه‌ای که بر روی آن تعبیه شده و با استفاده از سنسور حرکتی تعبیه شده بر روی آن تصاویر ویدیوئی را با کیفیت ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه به همراه صدا ضبط کرده و عکس‌هایی با کیفیت ۱۲۸۰×۹۶۰ پیکسل برای شما از صحنه به جا می‌گذارد و این اطلاعات بر روی کارت حافظه میکرواس‌دی ۲ گیگابایتی ضبط می‌شود. 

      

ادامه مطلب ...

"آی- فن" ولت سنج می شود

گجت جدیدی عرضه شده است که تلفن همراه هوشمند "آی- فن" را به یک دستگاه ولت سنج برای اندازه گیری ولتاژ و شدت جریان برق تبدیل می کند.

شاید شما یک تکنسین برق یا برقکار نباشید اما دارای یک "آی- فن" هستید و به دنبال روش جدیدی می گردید که دستگاه خود را مفیدتر از قبل کنید.

 

دراین راستا شرکت ThinkGeek گجتی به نام iPhone Digital Voltage Meter ) ولت سنج دیجیتال آی- فن) را عرضه کرده است.

 

ادامه مطلب ...

تست PLC

در این پست دو مجموعه سوالات تستی PLC که برای آمادگی هر چه بهتر در آزمون فنی حرفه ای plc کمک میکنه رو قرار دادم. امیدوارم که براتون مفید باشه.


بانک تست PLC - گردآورنده: وحید کارگر مقدم


      نمونه سوالات فنی حرفه ای PLC

دانشمنمدان به کره ماه و مریخ هم برق می کشند

برق در مریخ؟!

دانشمندان با طراحی یک نیروگاه هسته‌ای قادر به استفاده از جریان برق در کره ماه و مریخ خواهند بود.

دانشمندان آمریکایی با طراحی یک نیروگاه هسته‌ای در ابعاد یک چمدان که قابلیت تامین نیروی برق هشت خانه را دارد، توانستند چند قدم به تحقق رویای زندگی در کره ماه و مریخ نزدیک‌تر شوند.

به لطف سایز کوچک و قدرت پایداری آن، این نیروگاه هسته‌ای نه‌ فقط می‌تواند نیروی برق روی زمین بلکه روی مریخ، ماه و یا هر مکان دیگری که ناسا به ‌آن نیاز داشته باشد را تامین کند.

بر اساس گزارش اسپیس، این نیروگاه قابل حمل حدود 40 کیلووات نیرو تولید می‌کند و برای استفاده در فضا مناسب است. این نیروگاه قابلیت انعطاف دارد و در حفره‌ها، دهانه‌های آتشفشانی و سیاره‌های غیرقابل سکونت قابل نصب است.

منبع:کنجکاو