.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

طراحی باتری ارزان آهن-هوا

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در مراحل نهایی ساخت نوعی باتری هوا-آهن ارزان، قابل شارژ و دارای تراکم بالای انرژی هستند.

 

این باتری‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردشان برای ذخیره مقادیر بالای انرژی به کار خواهند رفت. این امر استفاده از منابع انرژی تجدیدشدنی را تسریع می کند.
ادامه مطلب ...

ساخت تلفن همراه هوشمند معطر

محققان به دنبال طراحی نسل جدید تلفن همراه هوشمند معطر با قابلیت انتشار بوهای مختلف پس از هر بار شارژ کردن است.

 

طراحان تلفن های همراه هوشمند برای پیشی گرفتن از رقبا دست به ابتکارات مختلفی در طراحی این محصولات می زنند و اکنون شرکت سامسونگ قصد دارد با طراحی و تولید تلفن های هوشمند معطر، بازار را در اختیار بگیرد.

جزئیات دقیقی از طرح تلفن همراه هوشمند معطر منتشر نشده است، اما این محصول مانند برخی نمونه های مشابه مانند برچسب معطر، مخزن یا تراشه عطری نخواهد بود.

پیش بینی می شود طراحان از یک نوع اسفنج شیمیایی عطری در ساخت نسل جدید تلفن همراه هوشمند استفاده کنند که با هر بار شارژ کردن باتری، اسفنج نیز به وسیله یک کابل USB‌ شارژ شده و بوی دلخواه بر روی دستگاه ذخیره می‌شود.

منبع:کنجکاو

وقتی موبایل راننده قفل می‌ شود

شرکت‌های خودروساز برای آن‌که در این بحران و رکود مالی همچنان بازارهای قبلی خود را حفظ کنند، دست به ابتکارعمل‌های مختلفی می‌زنند.

فورد از جمله این شرکت‌هاست و بتازگی روی سیستمی کار کرده است که بر اساس آن در صورتی که راننده تحت شرایط استراس‌زا قرار داشته باشد یا به هر دلیلی حواسش حین رانندگی پرت شود، امکان پاسخگویی به تلفن همراه یا ارسال پیامک را از او سلب خواهد کرد.

در حقیقت شرکت فورد به دنبال آن است تا با به کارگیری این فناوری نوین تا آنجا که امکان دارد حوادث ناشی​ استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را به حداقل برساند. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟

این سیستم هوشمند متشکل از یک‌سری حسگرهای بیومتریکی در کمربند ایمنی و همچنین فرمان خودروست که به صورت لحظه به لحظه استرس حاکم بر راننده را اندازه‌گیری می‌کنند.

ادامه مطلب ...

تولید انرژی پاک از امواج اقیانوس + تصاویر

دانش پژوهان در پی یافتن راه هایی برای تولید انرژی پاک از امواج اقیانوسی هستند آنها معتقدند اگر هوا بتواند برق کافی تولید کند از این رو آب اقیانوس نیز می تواند این کار را انجام دهد.

مهندسان هوافضای آمریکایی با استفاده از مخزن موج دانشگاه Texas A&M قصد دارند توربین های بادی را در دریا بکار گیرند.

استفان سیگل" مجری این آزمایش در دانشگاه گفت: تا کنون بیشتر از انرژی باد استفاده شده و توجه خاصی به انرژی امواج اقیانوسی مبذول نشده است.

وی اقیانوس را منبع جذاب تری خواند و گفت: باد همیشه نمی وزد و خورشید همیشه تابان نیست، اما امواج اقیانوسی همیشگی اند. امواج اقیانوس دو بال اطراف محورهای مرکزی این مخزن را به چرخش در می آورند و این حرکت ژنراتورهای متصل به این دستگاه ها را فعال و انرژی مکانیکی را به برق تبدیل می کند.

ادامه مطلب ...

ساخت ماوس جدید برای کاهش آسیب‌های دست

یک محقق دانشگاه کلمبیا که در پی استفاده مداوم از ماوس معمولی دچار عارضه صدمات کشیدگی مکرر(RSI) شده بود، دست به ساخت نوع پیشرفته‌ای از این دستگاه زده که بجای فشار دست به پایین برای اجرای خواسته، انگشتن به سمت بالا حرکت می‌کنند.

 

ماوس جدید دانیل بنامی «آپ ماوس» نام داشته که در آن دکمه‌های کلیک در بالای انگشتان قرار گرفته‌اند.

 

در یک ماوس معمولی، نیروی فشار با استفاده از تاندونهای فلکسور ایجاد می‌شود. این عضلات منجر به بسته شدن دست می‌شوند.

ادامه مطلب ...

اولین دستگاه الکترونیکی خوردنی مجوز گرفت

ریزتراشه‌های قابل هضم ادغام شده درون داروها بزودی می‌توانند پزشکان را از مصرف بموقع داروها توسط بیماران آگاه کنند.

 

این حسگرها اولین دستگاه‌های خوراکی تائید شده توسط سارمان مواد غذایی و دارویی آمریکا است که برخی آنها را آغازگر یک عصر جدید در پزشکی دیجیتالی خوانده‌اند.

 

حدود نیمی از بیماران داروهای خود را آن گونه که باید مصرف نکرده و این حسگرهای خوردنی می‌توانند راه‌حلی برای این مشکل ارائه کنند.

ادامه مطلب ...