.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

عجیب ترین شیوه ها برای تولید برق در دنیا!



امروزه برای تولید برق ارزان قیمت در سراسر دنیا همه دست به کار شده اند. برای این تولید از هر ابزاری استفاده می کنند تا هزینه ها کاهش یابد و از منابع محدود استفاده شود. منابع ای که در اطراف ما برای تولید برق وجود دارد و ما از آن بی خبر هستیم. ادامه مطلب ...

نیروگاه خورشیدی برجی!



روشهای نوین تسخیر انرژی خورشید با راندمان و بهره وری بالا و تبدیل آن به انرژی الکتریسیته که به سهولت قابل استفاده برای بشر است، در حال به تحقق پیوستن هستند.

به گزارش سرویس علم و فناوری راسخون، یکی از انواع انرژیهای نو یا تجدید پذیر را که به وفور در دسترس بشر قرار دارد ولی تاکنون توان استفاده مناسب و مقرون به صرفه از آن فراهم نبوده را می توان انرژی خورشید نامید. سالیان سال است که خورشید بعنوان منبع انرژی عظیمِ منظومه شمسی در حال درخشش و صدور انرژی به سیارات این منظومه منجمله زمین است. اما تا همین چند سال اخیر توان استفاده از این انرژی را بشر بصورت کارآمد و با راندمان مناسب و مقرون به صرفه نداشته است. ادامه مطلب ...

تولید برق از فاضلاب با توالت خورشیدی؟!

گروه از محققان توانسته‌اند برای افزایش روزافزون استفاده از انرژی تجدیدپذیر، طرحی ارائه کنند که با ترکیب فاضلاب و نور خورشید، علاوه بر تصفیه فاضلاب برق نیز تولید کند.

به نظر شما اگر نور خورشید را با فاضلاب ترکیب کنید، چه چیزی به دست می آورید؟ جواب سیستم تصفیه فاضلاب است.

به گزارش نیوساینتیست، مایکل هافمن از کالتک(انستیتو فناوری کالیفرنیا) آزمایش‌هایی را در خصوص یک سیستم خورشیدی تصفیه فاضلاب در مقیاس کوچک انجام داده و اکنون، طرح وی به مرحله‌ای رسیده که می‌توان این فناوری را با سرویس‌های بهداشتی سیار ترکیب کرد.

ادامه مطلب ...

نرم افزار آزمایشگاه مجازی برق Proteus Professional 7.7 SP2

http://img.vatandownload.com/software/user/hadi-arjmand/picture/9-03/Proteus_Professional_77_SP2.jpg

از سری نرم افزار های ازمایشگاه مجازی در رشته الکترونیک نرم افزار پروتیوس میباشد که سادگی کار ، قدرت بالا و پشتیبانی از میکرو کنترلر ها باعث شده تا طرفداران زیادی را جذب خود نماید.

با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند.

وجود چندین مثال آماده (مثل شبیه سازی کامپیوتر Z80 یا طراحی گیم به صورت سخت افزاری و ... ) از ویژگی های جالب این نرم افزار هست.

ادامه مطلب ...

قدرتمند ترین نرم افزار رشته برق - Multisim & Ultiboard PowerPro

http://img.vatandownload.com/img/MULTISIM.jpg


این برنامه یکی از جامع ترین نرم افزار های برق به شمار میرودکه  مثل برنامه ی Spice به شما امکان طراحی مدار داده و هم خروجی مورد نظرتان را در اختیار شما قرار می دهد علاوه بر آن تمام دستگاه های موجود اندازه گیری آزمایشگاه های برق را در خود دارد بطوری که شما می توانید خود را در یک آزمایشگاه ساده الکترونیک احساس کنید و به شما امکان طراحی و رسم نقشه ی مدارات را بر روی کیت های مجازی و امکان سه بعدی سازی آن ها را مهیا میکند و نیز محیط و روش کار آن بسیار ساده تر از نرم افزارهای متداول برق است.

ادامه مطلب ...

نرم افزار ماشین حساب FarsightSoft Farsight Calculator 3.6

http://img.vatandownload.com/software/zz/mordad%2089/21.5.89/zzz/cal.jpg

اگر تا کنون از یک ماشین حساب پیشرفته و مهندسی‌ بی‌ بهره بوده اید و نمی‌‌توانستید عملیات بسیار پیچیده را با ماشین حساب‌های ساده انجام دهید،از این پس میتوانید این کار را به اسانی‌ و دقت بالا انجام دهید.از این پس وطن دانلود با نرم افزاری که در اختیار شما عزیزان قرار داده هر عملیاتی که دلتان میخواهد را میتوانید با این ماشین حساب انجام دهید.

وطن دانلود کار را برای افرادی که تمایل دارند محاسبات پیچیده و مهندسی‌ انجام دهند با این نرم افزار پیشرفته راحتر کرده است.

ادامه مطلب ...