.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

قابی برای اتصال لنزهای عکاسی به آی-فن


عکاسی حرفه ای با گوشی مهندسان شرکتی در آمریکا قاب تبدیلی را برای گوشی های آی-فن ابداع کرده اند که امکان اتصال انواع لنزهای SLR را به دوربین این گوشی های هوشمند فراهم می کند.

تردیدی وجود ندارد که در دسترس ترین ابزار برای شکار لحظه ها دوربین تلفنهای همراه و هوشمند است، شاید این بتواند دلیل مناسبی برای توضیح رتبه دوم آی-فن در بارگذاری تصاویر بر روی وب سایت Flickr باشد، دوربین این گوشی هوشمند یکی از سه دوربین برتر در میان تلفنهای همراه به شمار می رود.

 

ادامه مطلب ...

تلویزیونها بودار می شوند !


دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا فناوری را ابداع کرده اند که بودار بوده و می تواند در حین پخش فیلمهای مختلف رایحه هایی را متناسب با تصاویر در فضا پراکنده کند.

محققان گروه تحقیقات و تولید شرکت سامسونگ، این فناوری جدید را قدمی جدید در قلمرو واقعیت مجازی می دانند.

 

در سال 1960 فیلمسازی ماجراجو تلاش کرد فناوری مشابهی را ارائه کند و برای این کار در حین پخش یک فیلم رایحه های مختلف را از طریق لوله هایی ویژه به داخل سالن سینما و در کنار صندلی های سالن هدایت می کرد این اولین و آخرین فیلمی بود که در قالب ترکیبی رایحه و تصویر پخش شد.

ادامه مطلب ...

انسان هایی که برق دارند


انسان های عجیبی که به نظر می آید بدنشان از برق ولتاژ قوی برخوردار است،بسیار نادرند. علم پزشکی نیز از توضیح درباره علت این امر عاجز مانده و هنوز توجیهی در مورد آن ارائه نشده تنها در این مورد می توان به ذکرمثال دکتر اشکرفت به هیچ یک از مطالب شگفت آوری که در این مورد می شنید اعتقاد نداشت و این سخنان را بیهوده می پنداشت تا اینکه با دختر جوانی که بدنش از ولتاژ بالایی برخوردار بود ملاقات کرد و برای امتحان به بدن وی دست زد.

ادامه مطلب ...

تبلتهای ارزان وارد بازار شدند

یک شرکت فرانسوی تولیدکننده رایانه های قابل حمل، اولین مدلهای تبلتهای ارزان بر پایه سیستم عامل آندروئید را از قیمت 99 دلار تا 349 دلار عرضه کرد.

جنون تبلتها یا لوح- رایانه ها از سال 2009 و با عرضه اولین مدل از "آی- پد" اپل در بازار جهانی شکل گرفت.

ادامه مطلب ...

محققان چسب الکتریکی قابل کنترل ساختند

پژوهشگران آلمانی موفق به ساخت چسب الکتریکی شدند. چسبندگی این چسب با استفاده از پتانسیل الکتریکی قابل کنترل است.

چسب با استفاده از برهمکنش فیزیکی و شیمیایی به مواد جامد می‌چسبد. تعداد واکنش‌های شیمیایی یا نرخ تبخیر شدن حلال تعیین کننده زمانی است که برهمکنش‌ها آغاز شده و دو جسم بهم چسبیده می‌شوند. یکی از انواع چسب، چسب‌های مبتنی بر چسبیدن الکتریکی است، برای مثال میدان الکترواستاتیک برای اتصال ذرات رنگ به سطح به‌کار می‌رود.

ادامه مطلب ...

دوربینی که با تکان دادن دست،‌ از راه دور کنترل می‌شود

یک دانشمند دانشگاه تسوکوبای ژاپن موفق به ساخت دوربینی دیجیتالی شده‌ است که می‌توان آن را تنها با تکان دادن دست از راه دور کنترل کرد.

عکاسی با استفاده از زمان‌سنج دوربین مشکلات خاص خود را دارد که ممکن است تصویر دلخواه را ارائه ندهد. الگوریتم‌های شناسایی چهره این مشکل را با نوعی نرم‌افزار حل کرده که به کاربر اجازه می‌دهد دوربین خود را از راه دور تنها با حرکت دستش کنترل کند.

ادامه مطلب ...