.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

شارژ تلفن همراه را با عینک خورشیدی

چاپ فرستادن به ایمیل

یک طراح هندی دست به ابداع عینک خورشیدی با پنلهای خورشیدی زده که می‌توان با آن یک تلفن آیفون را شارژ کرد.

سایالی کالوسکار به عنوان بخشی از یک پروژه دانش‌آموزی در دبیرستانی در سان‌فرانسیسکو موسوم به «Ray-Ban Shama Shades» به یک عینک ری‌بن(Ray-Ban) پنلهای خورشیدی اضافه کرده است.

این عینک روی هر دسته خود از یک پنل خورشیدی کوچک برخوردار بوده که برای شارژ یک تلفن آیفون 5 در زمان غروب خورشید کافی است.

پیش از این از پنلهای خورشیدی بر روی فناوریهای پوشیدنی مانند کوله‌پشتی‌های Ralph Lauren استفاده شده و همچنین شرکت اپل اخیرا اختراعی را برای ثبت معرفی کرده که شامل سیستمی برای تجهیز دستگاههای تلفن همراه به مبدلهای انرژی خورشیدی است.


source

لامپ هوشمند جدید با قابلیت تغییر رنگ

چاپ فرستادن به ایمیل

شرکت فیلیپس نسل جدیدی از لامپ‌های هوشمند را روانه بازار کرده که از قابلیت تغییر رنگ و کنترل توسط برنامه نرم‌افزاری تلفن همراه برخوردار است.

جدیدترین مدل از لامپ‌های هوشمند فیلیپس، BR30 Connected Downlight Lamp نام دارد که در یک بسته سه تایی به همراه یک هاب بی سیم به قیمت 199 دلار عرضه می‌شود.

لامپ BR30 قادر به تولید رنگ‌هایی در محدوده درجه حرارت 2000 تا 6500 کلوین است.


 

ادامه مطلب ...

دوچرخه‌سواری بدون پا زدن ( دوچرخه خورشیدی)

دوچرخه‌ای که با قدرت و استفاده از پنل‌های خورشیدی حرکت می‌کند.


مجتبی رئیسی طراح این دوچرخه خورشیدی در شرکت "ال" اظهار می دارد: دوچرخه ها به سه صورت هستند؛ طرح اول دوچرخه های ساده، طرح دوم الکتریکی و طرح سوم خورشیدی که زحمت پا زدن شما را کم می کند".

پس از دوچرخه های الکتریکی وقت آن است که با خورشیدی آن‌ها آشنا شوید. این دوچرخه با طراحی خاص آن قدرت و انرژی خود را از خورشید می‌گیرد.

  ادامه مطلب ...

تولید برق از سیگنال ماهواره ای و وای فای

چاپ فرستادن به ایمیل

پژوهشگران با استفاده از مواد ارزان قیمت، آرایه ای از سلول ها ساخته اند که می تواند سیگنال های مایکروویو را از منابعی مانند ماهواره یا وای فای بگیرد و نیروی برق تولید کند.

پژوهشگران دانشگاه دوک می گویند این فناوری مهار انرژی، با اثربخشی مشابه پانل های خورشیدی مدرن، می تواند انرژی هدر رفته را گرفته و سیگنال مایکروویو را به ولتاژ جریان مستقیم که قادر به شارژ باتری تلفن همراه یا دیگر وسایل الکترونیکی است، تبدیل کند.

نکته مهم در مورد این دستگاه مهار انرژی، در متامواد آن نهفته است: ساختارهای مهندسی شده ای که اشکال مختلف از انرژی موجی را گرفته و آنها را به کاربردهای مفیدی تبدیل می کنند.

 

ادامه مطلب ...

امکان شارژ تلفن همراه در چند ثانیه !

محققان دانشگاه واندربیلت یک ابرخازن بدیع ابداع کرده‌اند که امکان تولید سلول‌های خورشیدی با قابلیت تولید برق 24 ساعته در هفت روز هفته را بدون نیاز به وجود همیشگی خورشید و تلفن‌های همراه با سلولهای نیروی داخلی که در چند ثانیه شارژ شده و برای چند هفته قابل استفاده‌اند، فراهم خواهد کرد.

این اولین ابرخازنی است که از سیلیکون ساخته شده بنابراین می‌توان آنرا درون یک تراشه سیلیکونی در کنار مدارهای میکروالکترونیکی که نیروی آنها تامین کرده، ساخت.
 
ادامه مطلب ...

ساخت اولین لامپ ساطع کننده وای فای(Li-Fi)

یک گروه از دانشمندان در چین اولین لامپ برقی را اختراع کرده اند که سیگنال وای فای ساطع می کند و برای ارتباط با اینترنت از نظر انرژی بسیار مقرون به صرفه محسوب می شود.

 

محققان دانشگاه فودان در شانگهای نمونه اولیه از یک فناوری جدید ساخته اند که نام Li-Fi را برای آن انتخاب کرده اند.

 

ادامه مطلب ...