.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

تصمیم لندن برای گرم کردن خانه‌ها با گرمای مترو

هرکسی که سری به متروهای لندن زده باشد، احتمالا می‌داند که حرارت زیادی در آنجا وجود دارد، حتی در زمستان. این گرمای مجود در فضای زیر زمین هدر می‌رود درحالیکه انسان‌های بالای آن، برای گرم کردن خانه‌های خود با دشواری‌های خاصی مواجه هستند. این مسئله یک یده را به دنبال خود داشته است: “استحصال انرژی گرمایی تونل‌های مترو برای گرم کردن ساکنان لندن“.

london plans to warm homes using wasted heat from the subway ecogeek 01 تصمیم لندن برای گرم کردن خانه‌ها با گرمای مترو  ادامه مطلب ...

افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی در ژاپن

شرکت Kyocera به تازگی  طرح ایجاد بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی ژاپن را آغاز کرده است. انرژی پاک تولید شده توسط نیروگاه 70 مگاواتی کاگوشیما ناناتسوجیما از طریق یک شرکت محلی برق، به شبکه برق ملی فروخته خواهد شد. با اینکه انرژی خورشیدی در مقیاس مفید در اول نوامبر 2013 راه افتاد ولی به طور رسمی در چهارم نوامبر افتتاح شد.

Kyocera  با همکاری شش شرکت دیگر برای راه اندازی این نیروگاه همکاری کرده است. این شرکت امیدوار است که این ریسک اخیر فراساحلی نمونه‌ای برای ژاپنی تمیزتر باشد. این نیروگاه خورشیدی طراحی شده تا ژاپن را به استفاده هرچه بیشتر از منابع انرژی‌های نو تشویق کند.

ایجاد این نیروگاه به علت تجدید نظر در برنامه تعرفه تغذیه به شبکه برق (FIT= feed in tariff) ژاپن ممکن شد که در جولای 2012 بازسازی شد و به موجب آن، انرژی خورشیدی توانست جایگاه بهتری پیدا کند. تنظیمات تغذیه به شبکه برق، تجهیزات محلی را ملزم می‌کند تا 100 درصد انرژی حاصل از نیروگاه‌های خورشیدی که بیش از 10 کیلووات تولید می‌کنند را خریداری نمایند.

 kyocera opens japans largest offshore solar power plant ecogeek افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی فراساحلی در ژاپن  ادامه مطلب ...

آشنایی با اولین خانه “انرژی مثبت” دنیا: خانه آفتاب‌گردان

کی از زیبایی‌های طبیعت، گل‌های آفتاب‌گردان هستند که خورشید را همچون معشوق خود دنبال می‌کنند. برترین تکنولوژی‌های دنیا نیز آن‌هایی هستند که از طبیعت و قوانین جاری در آن الهام گرفته‌اند.

heliotrope the worlds first energy positive solar home ecogeek ir 03 آشنایی با اولین خانه انرژی مثبت دنیا: خانه آفتاب‌گردان

خانه‌ی گردان خورشیدی، زاییده‌ی افکار آقای رالف دیچ (Ralph Disch) برای توسعه خورشیدی ساننشیف (Sonnenschiff) و جنبش خورشیدی مدرن در آلمان است. این خانه، به طور کامل از مزیت انرژی خورشیدی بهرمند می‌شود زیرا متناسب با زاویه‌ی تابش نور خورشید، می‌چرخد. این منجر می‌شود تا فضای داخلی خانه نیز از طریق پنجره‌های سه‌گانه به بهترین شکل ممکن از نور طبیعی خورشیدی بهرمند شود. بنابراین، پنل‌های خورشیدی و لوله‌های گرمایشی خورشیدی که در بام خانه نصب شده‌اند به خوبی با گرمای خورشیدی تغذیه می‌شوند. نتیجه‌ی آنچه که خدمتتان عرض شد، اولین خانه‌ی مدرن “انرژی-مثبت” در دنیا است که حدود 5 برابر انرژی مورد نیاز خود را تولید می‌کند.

  ادامه مطلب ...