.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

کتاب نقشه کشی برق ساختمان

در این کتاب به اختصار و به کمک نقشه های طراحی شده با نرم افزار اتوکد، با نقشه سیستم برق بخشهای مختلف ساختمان به طور اختصار آشنا خواهید شد. محتوای نقشه ها عبارتند از:

۱ – علائم

۲ – نقشه پلان ها

۳ – نمودار تابلوها

۴ – نمودار رایزر

۵ – جزئیات نقشه

۶ – توضیحات نقشه


برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید

تصاویر یک صفحه کلید جیبی

یک تولید کننده تجهیزات الکترونیکی اقدام به ارائه صفحه کلید مجازی کرده که با لیزر یک جا کلیدی کوچک روی یک سطح صاف ایجاد می شود و حرکات انگشت کاربر روی آن هنگام تایپ کردن در تلفن هوشمند یا آی پد ظاهر خواهد شد.

علی رغم اینکه تلفنهای هوشمند و تبلتها از ویژگیهای بسیاری برخوردارند اما هنگام نوشتن و تایپ کردن یک صفحه کلید کوچک روی صفحه لمسی را هرگز نمی توان با یک صفحه کلید با اندازه کامل مقایسه کرد.

تاکنون راهکارهایی برای این مسئله ارائه شده است که در می توان به صفحه کلیدهای تا شونده و قابهای محافظی که صفحه کلید مجازی داخل آن قرار گرفته اشاره کرد، اما براساس اظهارات سازنده یک صفحه کلید جدید این گزینه ها و راهکارها تنها موجب می شود که دستگاه از قابلیت حرکت کمتری برخوردار شود و کاربر مجبور به حمل یک بار سنگین با خود باشد.

ادامه مطلب ...

باد انرژی تمام جهان را تأمین می کند

نتایج دو تحقیق مجزا نشان می‌دهد که زمین به قدر کافی از انرژی باد برخوردار است تا بتواند انرژی تمام جهان را تأمین کند.

درحالی که تحقیقات نشان می دهد زمین از میزان قابل توجهی انرژی باد برخوردار است که میزان آن برای تأمین انرژی تمام جهان کافی است، محققان هنوز هم برای تأمین این انرژی به فیزیک و اقتصاد رجوع می کنند و برخی دیگر از کارشناسان را هزینه برافراشتن تمام توربینها بادی مورد نیاز و ساخت سیستمی که بتواند انرژی را به مصرف کنندگان منتقل کند را قابل توجه ارزیابی کرده اند.
ادامه مطلب ...

پارچه‌ هوشمند نامرئی برای شناسایی سارقان

محققان موسسه فناوری فرانهوفر با همکاری دانشگاه فنی برلین و شرکت ETTLIN موفق به ساخت یک نمونه جدید از سیستم ضد سرقت با استفاده از پارچه هوشمند شدند که در زمان نفوذ توسط مزاحم، یک علامت هشدار را اعلام می‌کند.

 

 

این پارچه هوشمند امکان شناسایی محل دقیق ورود غیر مجاز را فراهم کرده و بطور چشمگیری از دیگر سیستم‌های ضد سرقت ارزان‌تر است.

 

 

از این فناوری همچنین می‌توان به عنوان یک وسیله نامرئی حفاظتی در تمام ساختمان استفاده کرد.

ادامه مطلب ...

ابداع نگهبان برای پنجره های باز

یک موسسه فناوری در آلمان اقدام به ارائه یک حسگر برای قاب پنجره کرده که بدون سیم کشیهای متداول و باطری کاربر را متوجه بازماندن پنجره می کند.

اگر فراموش کرده باشید پنجره خانه را هنگام ترک خانه ببندید و زمانی که در محل کار خود هستید یک طوفان ناگهانی از راه برسد، وقتی از راه می رسید با تبعات ناگوار آن رو به رو می شود، یک راه برای جلوگیری از این تبعات استفاده از حسگرهای ارتباطی روی پنجره است که به طور طبیعی این امر نیازمند سیم کشی الکترونیکی و استفاده از باطری یا برق خواهد بود.

اما یک سیستم پنجره جدید که توسط موسسه آی سی فرانهوفر، آلمان ابداع شده به هیچ گونه سیم کشی و باطری نیاز ندارد چرا که این دستگاه قدرت خود را از محیط اطرافش دریافت می کند.

ادامه مطلب ...

تلویزیون‌هایی که با پلک زدن کنترل می‌شوند!

محققان شرکت چینی Haier از نسل جدید تلویزیون های فاقد دستگاه کنترل از راه دور رونمایی کرده‌اند که با هر پلک زدن فرد، کانال را عوض می‌کند.

نسل جدید تلویزیون‌های فاقد کنترل از راه دور مجهز به دستگاهی هستند که مقابل تلویزیون قرار گرفته و مسیر حرکات چشم بیننده را ردیابی کرده و می تواند با هر بار پلک زدن، تلویزیون را روشن و خاموش ، کانال را تعویض یا صدا را کم و زیاد کند.

فناوری بکار رفته در این تلویزیون مشابه حسگرهای حرکتی کینکت است و پلک زدن طبیعی فرد هیچ اختلالی در عملکرد دستگاه ایجاد نمی کند.

ادامه مطلب ...