.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

استفاده همزمان از انرژی باد و انرژی اقیانوسی

در حال حاضر طیف گسترده ای از سیستم های انرژی های تجدید پذیر با استفاده از قدرت باد بهره برداری می گردد. در برخی موارد نیز تولید برق از طریق جریانهای اقیانوسی تامین می گردد. با توجه به این شرکت مهندسی ژاپنی  MODEC ، به زودی به آزمایش سیستم SKWID خود را آغاز خواهد نمود.این سیستم از ترکیب انرژی باد و انرژی اقیانوسی به روش داریوس در مکانیزم توربین باد و مدل  ساونیوس در قسمت زیرین از انرژِی اقیانوسی بهره می گیرد.

 

 

ادامه مطلب ...

ساخت پریز خلاقانه جالب + تصاویر

بعضی جاها نیاز به سیم سیار یا پریز برق دارید که دسترسی به آن مشکل است.

به گزارش کنجکاو ، این سیم سیار خلاقانه ساخته شده 6 فوتی انعطاف پذیر این مشکل را حل کرده است.


ادامه مطلب ...

ساخت مزارع تولید برق !

بی‌شک انرژی در زندگی و حیات انسان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند تا جایی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند رشد اقتصادی کشورها در گرو دستیابی به راهکارهایی برای مقابله با بحران انرژی است.

با توجه به روند روز افزون بهره برداری از منابع تجدیدناپذیر انرژی در سال های اخیر، این منابع رو به پایان است و در نتیجه استفاده از منابع تجدیدپذیر که قابلیت بازگشت مجدد به طبیعت ویژگی منحصربه فرد آن محسوب می شود، به عنوان جایگزینی مناسب برای رفع عطش سیری ناپذیر انسان به انرژی مورد توجه قرار گرفته است.

بسیاری از محققان در سراسر دنیا در تلاشند برای جلوگیری از مواجه شدن با بحران انرژی از منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی استفاده کنند.

نیاز روزافزون به انرژی در دنیایی که زندگی می کنیم، انکارناپذیر است و اگر در این حوزه توجه کافی نشود نه تنها زندگی انسان ها، بلکه زندگی همه موجودات ساکن در این کره خاکی در معرض خطر قرار می گیرد. به همین دلیل تلاش برای دستیابی به روش هایی برای دستیابی به منابع پاک و تجدیدپذیر انرژی ضروری است.

ادامه مطلب ...