.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

شارژ تلفن همراه با هوا !

چاپ فرستادن به ایمیل

پژوهشگران می گویند می توان در آینده نزدیک با استفاده از هوا تلفن های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی قابل حمل و نقل  را شارژ کرد.

محققان آمریکایی، توربینی را در مقیاس میکرو ساخته اند که فقط 1.8 میلی متر عرض دارد و می تواند انرژی باد را به برق تبدیل کند.

این گروه می گویند صدها عدد از این وسایل ساخته شده از نیکل را مثلا می توان در تلفن همراه تعبیه کرد تا کاربر بتواند به سادگی و با تکان دادن تلفن در هو،ا باتری آن را شارژ کند و از شارژر های سیمی و رهایی یابند.

می توان برای افزایش میزان انرژی تولید شده، جعبه این توربین ها را بیرون از پنجره یا در جلوی یک پنکه نیز قرار داد.

به گفته محققان این شیوه می توان باتری تلفن را طی تنها چند دقیقه شارژ کند.

این فناوری توسط کارشناسان مهندسی میکرو در دانشگاه تکزاس آرلینگتون ساخته شده است.

 

ادامه مطلب ...

ساخت نیروگاه در سطح ماه !

افزایش روزافزون مصرف انرژی سبب شده تقاضا برای آن به شکل چشمگیری افزایش یابد. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا چند سال آینده شاهد شوک بزرگی در زمینه عرضه انرژی خواهیم بود که درست به اندازه بحران اقتصادی چند سال گذشته می‌تواند بر روند زندگی مردمان تأثیرگذار باشد.

چندی پیش سازمان ملل اعلام کرد حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر از مردم دنیا در مناطق فاقد دسترسی به برق زندگی می کند که دو سوم آنها در ده کشور فقیر دنیا سکونت دارند.

با در نظر گرفتن پدیده گرمایش جهانی، کاهش ذخایر نفت و همچنین گاز طبیعی، می توان گفت تا بحران جهانی انرژی فاصله چندانی نداریم. در این میان استفاده از انرژی های سازگار با طبیعت نیز با محدویت های زیادی روبرو است. برای نمونه ابری بودن هوا یکی از مهم ترین عواملی است که سبب کاهش قابل توجه کارایی صفحات خورشیدی بر روی زمین می شود. همچنین تولید سوخت های زیستی با مشکل کمبود منابع روبه روست و ایجاد زیرساخت های لازم برای بسیاری دیگر از انواع انرژی های تجدیدپذیر بسیار پرهزینه است. 

ادامه مطلب ...

جایگزینی فرشهای LED به جای نشانه ها در معابر عمومی

شرکت فیلیپس اخیرا با همکاری شرکت Desso  فرشهایی را با کیفیت بالا که در قالب آن از LED برای انتقال نور استفاده نموده است که میتواند پیامهای مهم و نشانه ها را برای عموم نمایش دهد.



Philips recently partnered with Desso, a high-quality carpeting producer, to create a new ...
 
ادامه مطلب ...