.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

.: برق قدرت و تازه های برق و الکترونیک :.

خبر, اختراعات,مقاله,کتاب, جزوه...

ابداع نگهبان برای پنجره های باز

یک موسسه فناوری در آلمان اقدام به ارائه یک حسگر برای قاب پنجره کرده که بدون سیم کشیهای متداول و باطری کاربر را متوجه بازماندن پنجره می کند.

اگر فراموش کرده باشید پنجره خانه را هنگام ترک خانه ببندید و زمانی که در محل کار خود هستید یک طوفان ناگهانی از راه برسد، وقتی از راه می رسید با تبعات ناگوار آن رو به رو می شود، یک راه برای جلوگیری از این تبعات استفاده از حسگرهای ارتباطی روی پنجره است که به طور طبیعی این امر نیازمند سیم کشی الکترونیکی و استفاده از باطری یا برق خواهد بود.

اما یک سیستم پنجره جدید که توسط موسسه آی سی فرانهوفر، آلمان ابداع شده به هیچ گونه سیم کشی و باطری نیاز ندارد چرا که این دستگاه قدرت خود را از محیط اطرافش دریافت می کند.

این سیستم با ترکیب یک حسگر میدان مغناطیسی سه بعدی به اندازه ناخن دست، براساس محصولی شناخته شده به اسم هالین وان (HallinOne) کار می کند، این محصول پیش از این نیز در ماشینهای لباسشویی برای تعیین محل دقیق استوانه مورد استفاده قرار گرفته است.

این حسگر که در چارچوب داخلی پنجره قرار دارد، قادر است تغییرات را در زاویه و حایگاه آهنربای متحرک در قسمت قاب پنجره را تشخیص دهد. برای مثال، وقتی پنجره قفل می شود این آهنربا حرکت می کند و حسگر آن را تشخیص می دهد.

این حسگر همچنین می تواند بین پنجره ای که قفل شده و پنجره ای که بسته شده تمایز قائل شود.

چارچوب این پنجره همچنین دربرگیرنده یک مسیر فرکانس رادیویی از یک دستگاه رادیو و یک کنترل کننده میکرو است. این امر موجب می شود که دستگاه بتواند وضعیت حسگر را به دامنه بردی از 20 تا 30 متر مخابره کند. این سیگنال در نهایت توسط یک ایستگاه مجهز به اینترنت چون یک رایانه، یک تلفن همراه یا یک جعبه کنترل چند منظوره دریافت می شود.

اگرچه درمیان راه، این سیگنال می تواند توسط مسیرهای فرکانس رادیویی با یک یا چند چارچوب پنجره دیگر مرتبط شود. براساس این روش، مادامی که پنجره ها بیش از 30 متر ازیکدیگر فاصله نداشته باشند یک ایستگاه واحد می تواند چندین پنجره را کنترل کند.

برای مثال موسسه فرانهوفر اظهار داشته است که کارکنان امنیتی می توانند بدون ترک میز پذیرش و محلی که در آن مستقر هستند، از این فناوری برای بررسی پنجره های ادارات استفاده کنند.

جدا از حسگر، آهن ربا و فرکانس رادیویی، هرکدام از چارچوبهای پنجره دربرگیرنده یک مولد برقی حرارتی از یک سلول خورشیدی است. این سلول خورشیدی قدرت را برای ابزارهای الکترونیکی این سیستم فراهم می کند.

اگرچه سیستم نگهبان پنجره هنوز در مرحله ساخت نمونه اولیه است، اما این موسسه و شرکای تولید کننده آن انتظار دارند تا پایان سال ساخت آن را آغاز کنند.

منع:کنجکاو

نظرات 1 + ارسال نظر
آموزش نرم افزارهای برق ورایانه پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:32 ب.ظ http://www.esabzevar.ir

آموزش نرم افزار برق
کامپیوتر
پروژه
کارآموزی
وآموزش...
منتظر شما در وبسایت الکترونیک سبزوار هستیم
www.esabzevar.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد